۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85069664
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزون بر هزار مسافر نوروزی در امامزادگان شاخص خراسان‌شمالی اسکان یافتند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: هزار و ۲۰۰ نفر از مسافران نوروزی در مکان های در نظر گرفته شده برای استراحت زائران در امامزادگان شاخص استان اسکان یافتند.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه این استان اسکان زائران و مسافران نوروزی در ایام نوروز است که مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: ۶ بقعه متبرکه این استان از جمله امامزاده ابراهیم روستای انصار واقع در آشخانه، امامزاده حسین باباقدرت شهرستان اسفراین و امامزاده عبدالرضا(ع) روستای توده شهرستان شیروان از ابتدای نوروز میزبان اسکان موقت و ثابت(زائرسرا) مسافران نوروزی بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همچنین ۴۲ بقعه متبرکه در سطح استان ۲ برنامه به مناسبت نوروز و ماه مبارک رمضان شامل طرح "آرامش بهاری" و "ضیافت الهی" در حال اجرا دارند که از ۲۵ اسفندماه آغاز و تا دوم اردیبهشت ماه سالجاری ادامه دارد.

حجت الاسلام آسوده یدکی بیان کرد: برگزاری مسابقه های فرهنگی به صورت روزانه، برگزاری آیین‌های مذهبی و انقلابی با حضور سخنرانان برجسته استانی، بیان احکام، برگزاری مراسم ادعیه خوانی، برپایی غرفه‌های مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی با حضور ۲۰ مبلغ و روحانیان و اجرای مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.

وی بیان کرد: این طرح به منظور ترویج فرهنگ وقف و فرهنگ زیارت و مودت، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی، تقویت باورهای دینی جوانان و ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع)، توسعه گردشگری مذهبی و رونق اقتصادی بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همچنین اقامه نماز جماعت دایمی و مناسبتی در ۴۲ بقعه شاخص، برگزاری آیین ویژه روز جمهوری اسلامی و اجرای برنامه های فرهنگی در ۱۳ فروردین همزمان با روز طبیعت نیز در طرح آرامش بهاری برنامه‌ریزی شده است.

حجت الاسلام آسوده یدکی تصریح کرد:در روز ۱۲ فروردین ماه نیز در قالب طرح «قرار دوازدهم» بیش از یک هزار وعده غذای گرم در امامزادگان استان میان مردم توزیع می شود.

خراسان شمالی پنج هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱هزار و ۷۳۸ رقبه دارد. این استان با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha