گنبدکاووس - ایرنا - پیکر ۲ تن از شهدای دوران دفاع مقدس که هنوز هویت آنها مشخص نشده است، باحضور پرشور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شاهد، نیروهای نظامی و انتظامی، علما و روحانیون و مسوولان ۲ شهرستان گنبدکاووس و آزادشهر به صورت جداگانه پس از برپایی آیین‌های استقبال، تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم استقبال و تشییع پیکر این ۲ شهید گمنام که از یک هفته قبل وارد گلستان شدند و هر روز در یک یا چند شهر این استان شمالی توسط مردم مورد استقبال و تشییع قرار می‌گیرد، روز یکشنبه در ۲ شهر گنبدکاووس و آزادشهر برگزار شد.

در مراسم استقبال و تشییع پیکر یکی از این ۲ شهید که در گنبدکاووس برگزار شد، اقشار مختلف مردم شیعه و اهل سنت این شهرستان مرزی باحضور پرشور خود و با نوای دلسوزانه "کجایید ای شهیدان خدایی، بلا جویان دشت کربلایی" در غم شهادت این عزیزان والامقام اشک ریختند.

حضور پرشور گروه‌های مختلف مردم از زن و مرد، پیر و جوان و نوجوانان و جوانان دهه ۸۰ و ۹۰ گنبدی از اقوام و مذاهب اسلامی در مراسم استقبال و تشییع پیکر این شهید گمنام، حال و هوای خاصی را به این شهرستان مرزی داده بود.

شرکت کنندگان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی بالاخص شهدای دوران دفاع مقدس و به پاس ایثارگری این عزیزان برای دفاع از مام وطن، در غیاب مادران و پدران شهیدان گمنام، با آنها ابراز همدردی کردند.

مراسم استقبال از شهید گمنام در گنبدکاووس از مقابل گلزار شهدای گمنام این شهر آغاز و پس از رژه خودرویی به مقابل مسجد قائمیه گنبد منتقل و با همراهی آحاد مختلف مردم به سمت مصلی امام جعفر صادق (ع) این شهر تشییع شد.

برپایی یادآوره شهدا و وداع با شهید گمنام دفاع مقدس در مصلی نمازجمعه گنبدکاووس آخرین برنامه مراسم استقبال و تشییع این شهید والامقام در این شهرستان بود.

امام جمعه گنبدکاووس در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید گمنام به خبرنگار ایرنا گفت: با گذشته بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی در هیچ زمانی به اندازه امروز محتاج به شهیدان نبودیم.

حجت الاسلام محمود ترابی با تاکید برضرورت بازگشت دوباره راه و رسم شهید و شهادت به جامعه، افزود: اگر می‌خواهیم راه خوب مقاومت اسلامی را به یک نیروی جهانی تبدیل کنیم باید از معبر ایثار و فدارکاری و راه و رسم شهیدان عبور کنیم.

وی، راه و رسم شهیدان را پرچم زندگی و انقلاب دانست و اضافه کرد: پرچم شهیدان ریشه در فرهنگ بزرگ عاشورا دارد و عاشوراست که ما را نجات می‌دهد.

همچنین مراسم استقبال و تشییع پیکر دیگر شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز از مقابل ناحیه مقاومت بسیج سپاه آزادشهر تا میدان مرکزی این شهر باحضور اقشار مختلف مردم، فرماندار و مدیران این شهرستان برگزار شد.

قبل از مراسم اصلی تشییع پیکر این شهید گمنام در آزادشهر، دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی امام حسین (ع) و هنرستان دخترانه الغدیر این شهر نیز دقایقی میزبان شهید گمنام بودند.

تشییع پیکر شهید گمنام در آزادشهر

برگزاری مراسم یادواره شهید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر، وداع بانوان این شهر با پیکر شهید در حسینیه ۱۴ معصوم و برپایی مراسم تشییع در "نگین شهر" از دیگر برنامه‌های مراسم استقبال و تشییع شهید گمنام در این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، یکی از این شهدا ۲۲ ساله بوده که در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه به شهادت رسیده است و شهید دیگر هم ۲۱ ساله و در عملیات کربلای ۶ در منطقه سومار به فیض شهادت نائل آمده است.

سایت اداری استانداری گلستان و روستای ولاغوز شهرستان کردکوی روز ۶ دی همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) این دو شهید را در آغوش خواهند کشید و مراسم تشییع و تدفین این شهدا با حضور مردم شهیدپرور برگزار خواهد شد.

شهرستان‌های گنبدکاووس و آزادشهر با مجموع افزون بر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع اند.

گلستان در ایام فاطمیه میزبان ۲ شهید گمنام است

پیکر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در گرگان تشییع شد

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در گرگان

فیلم| تشییع پیکر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در گرگان