۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84970868
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گلستان در ایام فاطمیه میزبان ۲ شهید گمنام است

۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۴
کد خبر: 84970868
گلستان در ایام فاطمیه میزبان ۲ شهید گمنام است

گرگان - ایرنا - سخنگوی سپاه نینوای گلستان گفت: همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام فاطمیه این استان میزبان ۲ شهید گمنام دوران جنگ تحمیلی است.

به گزارش ایرنا، سرگرد احسان صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مراسم استقبال از این ۲ شهید گمنام ۲۸ آذرماه در گرگان برگزار خواهد شد و سپس این شهدا در همه شهرها، گلستان را از عطر ایثار و معنویت خود متبرک خواهند کرد.

وی بیان کرد: این ۲ شهید گمنام یکشنبه ۲۷ آذرماه وارد استان شده و طی هشت روز مهمان تمامی شهرستان های استان خواهند بود.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه نینوا گلستان همچنین گفت: یکی از این شهدا ۲۲ ساله بوده که در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه به شهادت رسیده و شهید دیگر نیز ۲۱ ساله بوده و در عملیات کربلای ۶ در منطقه سومار به فیض شهادت نائل آمد.

وی افزود: سایت اداری استانداری گلستان و روستای ولاغوز شهرستان کردکوی در روز ۶ دی همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) این دو شهید را در آغوش خواهند کشید و مراسم تشییع و تدفین این شهدا با حضور مردم شهیدپرور برگزار خواهد شد.

۲۲۰ شهید گلستان در حال حاضر مفقود الاثر و جاویدالاثر هستند.

مطابق داده‌ دستگاه‌های مرتبط در گلستان، نزدیک به ۳۳ هزار رزمنده از این استان در جنگ تحمیلی شرکت داشتند و نیز این استان شمالی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس چهار هزار شهید تقدیم کرده و افزون بر این ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۱۷۸ آزاده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha