اردبیل- ایرنا- معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: طرح پایش و راستی‌آزمایی اشتغال پایدار برای نخستین بار در استان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا نادعلی یگان‌زاده در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خلخال اعلام کرد: بر اساس این طرح پایداری اشتغال افرادی که امسال ازطریق معرفی کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری مشغول به کار شده‌اند، در دو مرحله سنجش و به ثبت می‌رسد.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: سهم استان اردبیل برای ایجاد اشتغال در سال جاری ۲۳ هزار و ۷۵۰ ایجاد فرصت شغلی جدید بوده است که در ۹ ماه گذشته بخش مهمی از این تعهد در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه محقق شده است.

یگان زاده با اشاره به ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه از محل تبصره ۱۶ به صاحبان طرح‌های اشتغالزا و سرمایه‌گذاران افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با ارائه تسهیلات از اشخاص حقیقی و حقوقی وهمچنین شرکت‌های خصوصی و تعاونی‌هایی که در حوزه اقتصاد فعالیت دارند، حمایت کرده به اجرای طرح‌های اشتغالزا کمک می‌کند.

وی یادآورشد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان و مراکز شهرستان‌ها نسبت به اعطای تسهیلات یادشده اقدام می‌شود.

یگان‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرستان خلخال از شهرستانهای موفق و برتر استان در امر انجام تعهدات اشتغالزایی امسال است، گفت: در طول ۹ ماهه سال جاری ۶۶ درصد از مجموع تعهد اشتغال این شهرستان محقق شده است.

وی گفت: مجموع تعهد ایجاد اشتغال خلخال در سال جاری دو هزار و ۲۷ نفر است که از این تعداد و با تلاش‌های صورت گرفته برای یک هزارو ۳۵۰ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل یاآورشد: در بخش مشاغل خانگی این شهرستان هم از مجموع ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده، با پرداخت ۵۵ میلیارد ریال ۱۷۲ طرح مشاغل خانگی در این شهرستان اجرا شده است.