کرمانشاه - ایرنا - رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: طی فعالیت سامانه‌ بارشی اخیر به طور میانگین ۳۲ میلیمتر بارندگی برای این استان به ثبت رسید.

«سعید قاسمی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با احتساب بارندگی های این چند روز اخیر در استان، میزان بارش های سال زراعی جاری در مجموع به ۷۵ میلیمتر رسید که در مقایسه با سال زراعی گذشته ۱۵ و نسبت به بلند مدت ۵۰ درصد کاهش نشان می دهد.

وی افزود: در مدت مشابه سال زراعی گذشته در استان ۸۳ میلیمتر بارندگی به وقوع پیوسته بود ضمن آنکه میزان بارش بلندمدت نیز در این بازه زمانی نیز ۱۴۸ میلی متر است.

رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: فعالیت سامانه بارشی اخیر که از روز پنجشنبه هفته گذشته تا روز شنبه هفته جاری، این استان را تحت پوشش خود قرار داد در شهرستان کرمانشاه نیز به میزان ۲۷ میلیمتر بود که با این میزان بارش آمار بارش های سال زراعی این شهرستان به ۵۸ میلیمتر رسید.

قاسمی یادآور شد: این میزان بارش نیز نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۲۵ و بلند مدت ۵۸ درصد کاهش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: طی همین مدت گیلان غرب با ۵۵.۵ میلی متر بیشترین میزان بارندگی این سامانه بارشی را در استان به خود اختصاص داد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نیز پیش از ورود این سامانه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش برف و باران و کاهش دما از روز پنجشنبه تا روز شنبه هشدار سطح زرد و در یک مقطع دیگر هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

ورود این سامانه بارشی علاوه بر کاهش دمای روزانه، به تناوب سبب وزش باد و بارندگی در سطح استان شد که بارش ها، علاوه بر ارتفاعات و گردنه ها در نواحی سردسیر نیز به شکل برف بود که مشکلاتی را نیز برای تردد رانندگان در محورهای مواصلاتی کوهستانی به ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان بوجود آورد.