بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: گاز هشت اداره پر مصرف استان با اجرای مصوبه دولت در خصوص صرفه‌جویی و کنترل و مدیریت بهینه مصرف قطع شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت گاز خراسان شمالی؛ سیدمحمود هاشمی در این خصوص اظهار کرد: اخطار لازم در مرحله اول آغاز طرح پایش مصرف گاز دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی کشور به دستگاه های پر مصرف داده شد و گاز این ادارات با تکرار مصرف قطع شد.

وی افزود: با اجرای این طرح از هزار و ۸۰۰ اداره و سازمان دولتی و عمومی بازدید انجام و ۷۰ مورد اخطار داده شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه طرح پایش دمای رفاه با هدف صرفه‌جویی و مدیریت انرژی، میزان مصرف گاز در ادارات و سازمان‌های دولتی این استان انجام می شود ادامه داد: بر این اساس مصرف گاز تعدادی از صنایع استان با هدف استمرار و پایداری سوخت بخش خانگی با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران محدود شد.

وی یادآورشد: این طرح با مشارکت نیروهای بسیجی در سطح استان اجرا می شود و پایش تمامی دستگاه ها و مراکز آموزشی در دستور کار قرار دارد در صورت مشاهده عدم رعایت الگوی مصرف، تذکر لازم داده خواهد شد.

هاشمی، رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد در فضاهای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهروها، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری به صورت محدود در اتاق های فعال، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز و انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها از جمله درخواست های شرکت گاز برای مدیریت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در بخش اداری است.

وی بیان کرد: مشترکان این استان در شبانه روز گذشته حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرف کردند که از مجموع این میزان پنج میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب مربوط به بخش خانگی و تجاری و مابقی نیز مربوط به صنایع استان بوده است.

اکنون ۷۵۲ روستا و ۲۵ شهر استان خراسان شمالی از نعمت گاز برخوردار هستند و سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان بیش از ۸۲ درصد است.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنها در روستاها سکونت دارند.