کاشان - ایرنا - فرماندار ویژه کاشان گفت: این شهرستان در زمره مناطق پر خطر از دیدگاه زلزله خیزی و سیل قرار دارد و باید تدابیر لازم در زمینه مهار و مقابله با این حادثه‌ها اندیشیده شود.

به گزارش ایرنا، محمد شریف زارعی روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کاشان افزود:تعدادی گسل در منطقه کاشان وجود دارد که می توانند عامل بروز زلزله در آینده باشد،کاشان در ناحیه زلزله خیز قرار داشته و در گذشته هم زلزله هایی در این منطقه رخ داده که شاهد تلفات انسانی بودیم.

وی اظهار کرد:رعایت ایمنی در حوزه های ساختمان سازی و خدمات رسانی در زمان حادثه مهم است و باید پیشگیری های لازم لحاظ شود و مدیران دستگاه های اجرایی به بحث ایمنی در انجام ماموریت ها توجه کنند.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد:این منطقه همچنین از نقاط سیل خیز کشور است و در لحظه بارندگی سیلاب روان می شود و مهم ترین اقدام در حوزه پیشگیری سیل در کاشان، لایروبی بند هاست و دستگاه های مربوط، اگر نیاز می دانند در خصوص دیوارکشی رودخانه ها اقدام کرده تا مانع از سرازیری سیلاب به دیگر نقاط شوند.

زارعی گفت:اگر به بحث ایمنی توجه نشود در زمان حادثه با سرگردانی و مشکل مواجه می شویم، هر ۱۰ سال یکبار زلزله های بزرگ در کشور رخ می دهد،سال ۱۳۸۲ زلزله ۶.۶ریشتری در بم رخ داد و تعداد زیادی از مردم به دلیل سستی سازه ها جان باختند.

وی اظهار کرد:مدیران شهرستان کاشان باید در جلسات حضور داشته باشند چون وظایف بعضی از دستگاه ها به طور مستقیم با این نوع جلسات ارتباط دارد و بی توجهی به حضور در جلسات توسط مدیران دستگاه های اجرایی قابل پذیرش نیست و امیدواریم با همدلی و هم افزایی با یکدیگر،پیگیر رفع مشکلات مردم باشیم.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.