۶ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۳۷
کد خبر: 82361832
T T
۰ نفر
آغاز عملیات اجرایی ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای آزاد راه كاشان - قم

كاشان - ایرنا - همزمان با هفته «ایمنی در برابر زلزله وكاهش اثرات بلایای طبیعی» علمیات اجرایی ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای بین شهری شهید محمد كریمیان در آزاد راه كاشان - قم در نزدیكی روستای «سن سن» از توابع كاشان در آئینی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمعیت هلال احمر كاشان روز دوشنبه در این آئین گفت: پایگاه امداد و نجات جاده ای بین شهری آزاد راه كاشان - قم از سال 85 راه اندازی شده و تاكنون امدادگران جمعیت هلال احمردر دو كانكس به مسافرانی كه در سوانح رانندگی آسیب می دیدند، امداد رسانی می كردند.
سید منصور میرابوطالبی اظهار كرد: با توجه به نقش حیاتی و موقعیت آزاد راه كاشان - قم و هم چنین جاده قدیم كاشان - قم این پایگاه امداد و نجات جاده ای بین شهری با 250 مترمربع زیربنا در زمینی به وسعت پنج هزار مترمربع ساخته می شود.
وی افزود: برای ساخت این پایگاه حدود دو میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارهای استانی و تملك دارایی تخصیص یافته است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان نیز در این آئین با تاكید بر تسریع در ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای بین شهری كاشان - قم گفت: امدادگران هلال احمر كاشان در این پایگاه كه هم اكنون در كانكس فعالیت می كند از ابتدای سال جاری تاكنون در 110 حادثه 488 نفر از هموطنان را امداد رسانی كرده اند.
محسن مومنی از اجرای طرح آمایش سرزمین برای پایگاه های امداد ونجات هلال احمر خبر داد و گفت: این طرح توسط سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمركشور هم اكنون در حال اجراست.
وی افزود: در این طرح نیازهای هر منطقه سنجش می شود كه چه تعداد نقاط حادثه خیز وجود دارد و بر اساس آنها مكان برخی پایگاه های امداد و نجات تغییر می كند.
چهارم تا دهم دی ماه به عنوان هفته «ایمنی در برابر زلزله و كاهش اثرات بلایای طبیعی» و پنجم دی همزمان با سالروز وقوع زلزله 6.6 ریشتری بم در سال 1382 به عنوان روز «ایمنی در برابر زلزله و كاهش اثرات بلایای طبیعی» نامگذاری شده است.
در این آئین مادر شهید كریمیان، مدیركل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان و جمعی از مسئولان شهرستان كاشان حضور داشتند.
شهید محمد كریمیان از امدادگران هلال احمر كاشان در سال اردیبهشت سال 61 در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* لینك جستجو كانال ایرنا كاشان در تلگرام: irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir