کرمانشاه - ایرنا - رییس هیات کبدی استان کرمانشاه گفت: هشت نفر از ورزشکاران این رشته از استان از سوی کادر تیم ملی برای شرکت در اردوی انتخابی این تیم دعوت شدند.

«مختار صیدی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد سه کبدی‌کار به اردوی تیم ملی مردان، ۲ نفر به اردوی تیم ملی جوانان (مردان) و سه نفر نیز به اردوی تیم ملی بانوان دعوت شده‌اند.

وی اضافه کرد: «میلاد احمدی»، «علی کهریزی» و «محمد نصرتی» سه ورزشکار کرمانشاهی دعوت شده به اردوی تیم ملی بزرگسالان هستند که از دوم تا دهم دی ماه تمرینات خود را در کنار ملی پوشان این رشته در دهکده المپیک تهران آغاز کرده‌اند.

رییس هیات کبدی استان کرمانشاه یادآور شد: نفرات برگزیده در این اردوها به مسابقه‌های آسیایی اعزام خواهند شد.

صیدی، افزود: «فاطمه کرمی»، «اسماء فخری» و «آزاده صیدی» نیز از استان کرمانشاه به اردوی بانوان برای بازی های آسیایی گوانگژو دعوت شده اند که اردوی این تیم نیز در سالن بعثت تهران در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: برای شرکت در اردوی تیم ملی جوانان نیز «آرین حاتمی» و «علی نادری» از این استان دعوت شده اند که اردوی این تیم نیز در اهواز هم اکنون در جریان است.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه قطب مهم کبدی ایران است و تاکنون ورزشکاران زیادی را در رده های مختلف به تیم ملی معرفی کرده است؛ تیم کبدی این استان نیز مهرماه امسال در بخش کبدی «سرکل» در هفدهمین دوره رقابت های قهرمانی کشور توانست عنوان دوم را به خود اختصاص دهد.

هم اکنون بیش از ۳۰۰ ورزشکار زیرنظر هیات کبدی استان کرمانشاه فعالیت می کنند که ۶۰ درصد آنها را آقایان و ۴۰ درصد نیز بانوان تشکیل می دهند.

کَبَدی (Kabaddi) یا «زو» یک بازی و ورزش است که بیش‌تر در هند و پاکستان و ایران رایج است و در سال ۱۳۸۱ برای اولین‌بار مسابقات قهرمانی این بازی برای مردان در سطح آسیا برپا شد.

این رشته ورزشی جذاب که در بین رشته های المپیک نیز طرفداران خاصی را نسبت به خود جمع کرده است در سه بخش کبدی سالنی، ساحلی و سرکل برگزار می شود.