کاشان - ایرنا - نخستین رویداد علمی تانا (توسعه‌ و ارتقای زیست بوم نوآوری استان‌) با حضور یکصد شرکت فناور و دانش بنیان ۹ تا ۱۳ دی ماه در محل پارک علم و فناوری کاشان برگزار می شود.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در جریان رویداد تانا در کاشان مشاور معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پارک علم و فناوری شهرستان حضور یافته و از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و فناور کاشان بازدید می کند.

دکتر علیرضا فرجی ارمکی افزود:با پیگیری های مستمر پارک علم و فناوری کاشان مجوز مستقل دریافت کرده و در این رویداد شرکت های بزرگ دانش بنیان منطقه شرکت می کنند.

وی اظهار کرد:هدف از اجرای این طرح فعال کردن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی و فناورانه دانشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و اهرم کردن منابع مالی نهادهای مربوط برای پاسخ به نیازهای هر منطقه است.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان بیان کرد:قرار است در این رویداد شرکت های دانش بنیان محصولات خود در حوزه های هنری،رسانه،تولید محتوای دیجیتال،انیمیشن،در حوزه پلاسما و لیزر محصولات خود را به نمایش بگذارند.

فرجی گفت:این رویداد فرصت خوبی برای معرفی دستاوردهای شرکت های دانش بنیان منطقه و زمینه بازاریابی برای محصولات آنها است.

وی افزود:دانش آموزان و دانشجویان کاشان می توانند طی روزهای یادشده از ساعت 9 تا 12 از این رویداد و محصولات شرکت های دانش بنیان بازدید کنند.

پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان در سال ۱۳۹۷ با مشارکت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد و حدود یک سال است که مستقل شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.