کاشان - ایرنا - معاون حوزه صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: بنا داریم از سال آینده با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) روند اعطای وام به فعالان صنایع دستی روستایی کاشان تسهیل شود.

محمد بینوا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:کمیته امداد امام خمینی(ره) یک سری تسهیلات دارد که به افراد تحت پوشش خود ارائه می کرده اما از سال جاری این نوع تسهیلات را به پنج دهک نخست جامعه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان ارائه می کند.

وی اظهار کرد: هرچند تسهیلات امسال کمیته امداد تمام شده اما طی جلسه ای که با مدیر اداره یادشده داشتیم مقرر شد در سال ۱۴۰۲ هنرمندان صنایع دستی روستایی بتوانند از تسهیلات کمیته امداد امام خمینی(ره) برخوردار شوند.

معاون حوزه صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان بیان کرد:در حال حاضر تعداد یک هزار هنرمند دارای مجوز از اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری در کاشان داریم که در ۷۰ رشته صنایع دستی فعالیت دارند،از این تعداد یکصد نفر هنرمند فعال صنایع دستی در روستاها فعالیت می کنند.

بینوا گفت:بیشترین فراوانی در رشته های صنایع دستی کاشان مربوط به رودوزی های سنتی بوده و رشته های چرم دوزی،گلیم بافی،سفال گری در رتبه های بعدی است،بیشتر فعالان صنایع دستی شهرستان در این رشته ها فعال هستند.

وی افزود: در روستاها با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان امکان ایجاد شغل وجود دارد، امیدواریم با کمک بخشداران، دهیاران، کارشناسان حوزه صنایع‌دستی و کمیته امداد، ظرفیت های بومی هر منطقه شناسایی شده و تسهیلات اشتغال به شکل هدفمند در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.