۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۵۴
کد خبر: 81472084
T T
۰ نفر
اعطای گواهینامه هنری كشوری به سه هنرمند كاشانی

كاشان-ایرنا- سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان كاشان از اعطاء گواهینامه درجه یك و دو هنری به سه هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان كاشان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری كاشان، 'مهران سرمدیان' با اشاره به مطالعه و بررسی آثار هنرمندان شهرستان كاشان در ماه‌های گذشته اظهار كرد: پس از پایان بررسی‌ها، پرونده‌ برخی از هنرمندان به دبیرخانه‌ شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاده شد.

وی افزود: این شورا نیز پس از بررسی پرونده‌ها، 'محمود تمتاجی' و 'محمد بینوا' هنرمندان زریباف این منطقه را شایسته دریافت گواهینامه درجه یك و 'جمشید خداداد نوش آبادی' هنرمند مخملباف را شایسته دریافت درجه دو هنری كشور دانست كه این لوح پس از امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این هنرمندان اعطا می‌شود.

به گفته وی سال گذشته نیز «سید خلیل یاالله» و «محمود جلالتی» از هنرمندان كاشانی موفق به دریافت نشان درجه یك هنری در رشته های مخملبافی، شعربافی و زری شدند.

سرمدیان با اشاره به این‌كه هنرمندان شاخص شهرستان كاشان در رشته‌های هنری دیگری نیز فعالیت دارند، گفت: پرونده‌ این هنرمندان به تدریج برای دریافت نشان‌های ملی هنری به شورای مذكور ارسال می‌شود و امید است مانند این پرونده شاهد موفقیت هنرمندان كاشانی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باشیم.

7429/ 607