زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، خیرآباد زنجان با دمای هوای منفی ۱۳ درجه سانتیگراد به عنوان سردترین ایستگاه هواشناسی استان ثبت شد.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف و در برخی مناطق مه آلود است و مه غلیظ دید افقی را در شهر قیدار به کمتر از ۲۰۰ متر رسانده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون هوای سردی در استان حاکم است، اظهار داشت: این شرایط تا روزهای آینده نیز پایدار خواهد بود و دمای هوا از شب تا صبح در مناطق مختلف استان به زیر صفر خواهد رسید.

سلطانی یادآورشد: از اواخر هفته آینده سامانه بارشی فعالی وارد استان می‌شود و شاهد بارندگی هایی به صورت باران و برف خواهیم بود.

وی با بیان میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، ادامه داد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان منفی هفت و پنج درجه، خرمدره منفی چهار و ۲ درجه، ابهر منفی چهار و سه درجه، آببر ۳ و ۱۳ درجه، سلطانیه منفی ۱۰ و ۲ درجه، قیدار منفی ۱۱ و منفی ۲ درجه و ماهنشان منفی چهار و ۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.