خیرآباد زنجان با منفی ۱۳ درجه به عنوان سردترین ایستگاه هواشناسی زنجان ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، خیرآباد زنجان با دمای هوای منفی ۱۳ درجه سانتیگراد به عنوان سردترین ایستگاه هواشناسی استان ثبت شد.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف و در برخی مناطق مه آلود است و مه غلیظ دید افقی را در شهر قیدار به کمتر از ۲۰۰ متر رسانده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون هوای سردی در استان حاکم است، اظهار داشت: این شرایط تا روزهای آینده نیز پایدار خواهد بود و دمای هوا از شب تا صبح در مناطق مختلف استان به زیر صفر خواهد رسید.

سلطانی یادآورشد: از اواخر هفته آینده سامانه بارشی فعالی وارد استان می‌شود و شاهد بارندگی هایی به صورت باران و برف خواهیم بود.

وی با بیان میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، ادامه داد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان منفی هفت و پنج درجه، خرمدره منفی چهار و ۲ درجه، ابهر منفی چهار و سه درجه، آببر ۳ و ۱۳ درجه، سلطانیه منفی ۱۰ و ۲ درجه، قیدار منفی ۱۱ و منفی ۲ درجه و ماهنشان منفی چهار و ۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha