بوشهر - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی با حضور پزشکان متخصص و کادر درمان در روستای درویشی بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی برپا شد.

دکتر حسن ملکی زاده در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این بیمارستان صحرایی با بخش‌های مختلف تخصصی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۷ و ۸ دی‌ماه به مدت ۲ روز در مدرسه برکت شهید قاسمی روستای درویشی بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی فعال است.

وی افزود: پزشکان بسیجی در تخصص‌های چشم‌پزشکی، ارتوپدی و داخلی و همچنین دندانپزشکی با حضور در بیمارستان تخصصی صحرایی خدمات موردنیاز را به‌صورت رایگان به اهالی منطقه ارائه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه خدمات تخصصی مختلف و متناسب با نیاز مردم در این بیمارستان ارائه می‌شود، گفت: علاوه بر ارائه خدمات تخصصی پزشکی، خدمات دندانپزشکی، خدمات پرستاری و دارویی مشاوره تغذیه و روان‌شناس بالینی نیز رایگان به متقاضیان ارائه می‌شود.

ملکی زاده عنوان کرد: در روز اول حدود ۳۷۰ بیمار ویزیت شده‌اند که تعداد زیادی از آن‌ها داوطلب عمل جراحی شده‌اند.

وی اضافه کرد: اگر نیاز به خدمات بستری و تخصصی بیشتر برای مراجعه‌کنندگان باشد آنان به بیمارستان دولتی مرکز استان ارجاع داده می‌شوند و بیمارانی که نیاز به پیگیری نیز داشته باشند کارهای آن‌ها در فرصت مناسب انجام خواهد شد.

ملکی زاده تصریح کرد: این‌گونه خدمات اگرچه مشکلات مردم را به‌صورت ریشه‌ای نمی‌تواند حل کند ولی حضور جهادی متخصصین در بین مردم و مناطق محروم بیانگر این است که همیشه بین مردم عزیز هستیم و در ارائه خدمات کوتاهی نخواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر افزود: این امید است که با کارهایی که در حوزه سلامت انجام می‌شود بتوانیم خدمات سلامت با کیفیت بالاتری به مردم شریف استان بوشهر ارائه دهیم.