شهرری- ایرنا- سفیر سابق کشورمان در عراق در مراسم بزرگداشت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید طارمی گفت: اگر امروز جامعه و فرزندان ما در امنیت و سلامتی به سر می برند به خاطر خون هایی است که شهدای مدافع حرم در راه اسلام و تامین امنیت ایران دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا, سردار ایرج مسجدی عصر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و پاسدار هادی طارمی در قطعه ۵۰ بهشت زهرا سلام الله علیها که با حضور مردم شهید پرور ، خانواده معظم شهدا و مسئولان لشکری و کشوری همراه بود افزود: افراد بسیاری به دست آمریکایی ها به قتل رسیده اند اما اینکه رئیس جمهور این کشور به طور مستقیم دستور ترور سردار سلیمانی را داد بسیار مساله مهمی است.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار حاج قاسم سلیمانی در حمله هوایی آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) ؛ چهار همراه وی و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.

شهید حسین پورجعفری متولد سال ۱۳۴۵ در کرمان است. این شهید بزرگوار از دوران دفاع مقدس همراه سردار سلیمانی بوده است و در سال ۷۶ با سردار سلیمانی وارد نیروی قدس سپاه شد و در سال‌های اخیر نیز دستیار ویژه شهید سلیمانی بوده است. از شهید پورجعفری دو دختر و دو پسر به‌یادگار مانده است.

شهید دیگر همراه حاج قاسم سلیمانی شهید هادی طارمی از نیروهای محافظ سردار سلیمانی بوده است. شهید طارمی متولد سال ۱۳۵۸ و اصالتاً اهل زنجان بوده است. وی در بسیاری از مأموریت‌های خطیر همراه سردار سلیمانی بود تا اینکه در ۱۳ دی‌ماه در حمله پهپاد آمریکایی همراه سردار سلیمانی به شهادت رسید.

یکی دیگر از شهدای همراه سردار سلیمانی شهید شهرود مظفری‌نیا است.وی اصالتاً اهل کهک استان قم بوده و او نیز از نیروهای کادر حفاظت سردار سلیمانی بوده است. شهید مظفری‌نیا در سال ۱۳۵۷ در تهران متولد شده و از وی دو فرزند دختر به‌یادگار مانده است.

چهارمین شهید ایرانی حادثه ۱۳ دی‌ماه شهید وحید زمانیان است. این شهید متولد سال ۱۳۷۱ و اهل شهر ری تهران است و از نیروهای حفاظت سردار سلیمانی بوده است.

سردار مسجدی با اشاره به نحوه شهادت سردار سلیمانی و تکه تکه شدن پیکرهای شهدا در این حادثه تروریستی یادآورشد: در این عملیاتی تروریستی از سردار سلیمانی فقط یک دست سالم و از ابومهندس یک تکه از پوست سر پیدا شده بود و باقی پیکرها تکه تکه شده بود.

وی اظهار داشت: اکنون قطعات به هم پیوسته خودروهای سردار در محل ترور به عنوان یک نماد ماندگار و به یک میعادگاه تبدیل شده است.

سفیر سابق کشورمان در عراق با بیان اینکه شهید طارمی هیچ گاه سردار سلیمانی را رها نمی کرد و تنها نمی گذاشت گفت: شاید هر کسی می اندیشید که شاید سردار سلیمانی و همراهانش از راه زمین مورد هجوم و ترور واقع شوند یا هواپیمایشان توسط صهیونیست ها مورد اصابت قرار گیرد اما هیچ کسی انتظار نداشت به دستور رئیس جمهور آمریکا و با کمک پهبادها از طریق آسمان به شهادت برسند.

وی خاطر نشان کرد: ترامپ و ایادی آمریکا در کشورهای مختلف انسان های بی گناه بسیاری را قتل عام کرده اند و کشتار ملت های بی گناه مشی آمریکایی هاست.

مسجدی ادامه داد: حاصل خون های پاک این شهدا چه بود؟ سردار سلیمانی و همرزمان و همراهانشان می گویند حرم جمهوری اسلامی ایران است; درست است که حرمین شریفین ائمه در تیررس تروریست ها قرار گرفته بود اما حرم اصلی ایران اسلامی است.

سفیر سابق ایران در عراق گفت: داعشی ها معتقد بودند برای ساخت امپراطوری امارات اسلامی, اول باید شامات را تصرف و پس از کسب قدرت کافی به کانون اصلی مرکز قدرت منطقه یعنی ایران حمله کنیم از همین رو نیز سردار سلیمانی معتقد بود که حرم جمهوری اسلامی است.

وی اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب فرمود اگر این شهدا را در عراق و سوریه نمی دادیم باید شاهد شهدای بیشتری در مبارزه با داعش می بودیم در حالی که سردار سلیمانی و همرزماتش اجازه پیش روی داعش را ندادند و دشمن را در عمق خود نابود کردند.

مسجدی اضافه کرد: این خون های پاک ریخته شد تا ایران در امنیت به سر برد و تروریست ها در اهداف خود موفق نشوند.

سفیر سابق ایران در عراق گفت: این مدافعان حرم به شهادت رسیدند تا بازدارندگی و ایمنی بلند مدت برای ایران اسلامی ایجاد کنند, ایجاد امنیت پایدار و بازدارندگی تهاجم برای دشمن و ایجاد یک نیروی مقاومت و حاصل خون پاک شهدای مدافع حرم است.

وی افزود: این ترس دشمن از نیروی مسلح و پاسداران سپاه است و انسان های بزرگی مانند شهید سلیمانی جانشان را دادند اما به جان میلیون ها انسان تضمین و امنیت بخشیدند.

مسجدی یادآور شد: امروز دیگر صهیونیست ها جرات حمله به شما را ندارند, در جنگ نظامی شکست خوردند, در فشار و تحریم های اقتصادی ناکام ماندند و امروز در فضای مجازی علیه نظام اسلامی اذهان عمومی را بمباران و علیه امام راحل, رهبر معظم, شهدا و پرچم ایران یاس و تردید ایجاد می کنند.

سفیر سابق ایران در عراق گفت: در این جنگ روانی و فرسایشی تک تک ملت ایران باید سربازان این جبهه باشند, نباید در حقانیت این مسیر تردید کرد و اجازه داد که جوانان ما دچار تردید شوند و افکارشان به سمت عناصر پول پرست و فاسد برود.

وی تاکید کرد: خانواده های شهدا بدانید که این مسیر و مکتب, مکتب حقانیت است و سعادت دنیا و آخرت در این است مبادا تردید کنید.

زندگی حقیقی را شهدا تجربه می کنند

حجت الاسلام سرلک استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم انسان های زنده حقیقی را شهدا معرفی کرد و گفت: شهدا کسانی هستند که فهمیدند مساله شان زیباتر از این دنیاست و هر کسی که مقصدش این دنیا شد, حقیقت و سعادت را از دست خواهد داد.

وی اظهار داشت: جامعه ای که برای شهید احترام نمی گذارد جامعه مرده و رو به قهقراست.

حجت الاسلام سرلک خاطر نشان کرد: امنیت مرزها و جامعه یکی از آن مسائلی است که با مقیاس های ظاهری می توان در مورد آن با همه حرف زد اما حرف اصلی شهید چیز دیگری است اینکه هر که برای خدا خرج نشد تلف می شود.

راه شهدا را تا زمان ظهور امام زمان ادامه دهید

مادر بزرگوار شهید طارمی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: راه شهدا و پرچم جمهوری اسلامی را با کمک به رهبر معظم انقلاب باید تا زمان ظهور امام زمان(عج) ادامه داد.

شهید هادی طارمی تا آخرین لحظه عمر خود همپای حاج قاسم سلیمانی بود،این شهید گرامی حدود ۱۰ سال همپای سردار سلیمانی بود این مدت یعنی دوری از خانه و همیشه در خطر بودن که نهایت نیز مورد حمله کور دشمنان قرار گرفت.

شهید هادی طارمی نیز راه برادر خود شهید جواد طارمی که در عملیات خیبر در رکاب شهید همت بود را ادامه داد تا در رکاب شهید حاج قاسم سلیمانی به درجه رفیع شهادت رسید.

شهید سرگرد پاسدار هادی طارمی متولد سال ۱۳۵۸ در زمان شهادت ۴۰ سال سن داشت، وی متاهل و دارای دو فرزند دختر بود.