یزد- ایرنا- جمعی از مردم و مسئولان استان یزد حماسه نهم دی را نماد عزت، استقلال، بصیرت و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ذکر کردند.

به گزارش ایرنا، خلق حماسه ۹ دی‌ماه ملت قهرمان ایران در سال ۱۳۸۸ در لبیک به‌ فرمان مقام معظم رهبری در تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی شکل گرفت و این روز ماندگار و تاریخی در تقویم با عنوان «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شد.

در این روز تاریخی و ماندگار در تاریخ نظام و انقلاب اسلامی آحاد مردم انقلابی ملت ایران گوش به فرمان مقام معظم رهبری در میدان حضور یافته و ضمن تجدید میثاق با مقام معظم رهبری بار دیگر بر تحقق اهداف عالیه نظام اسلامی بیش از گذشته تاکید کردند.

مردم و مسئولان با گرامیداشت روز نهم دی، نماد عزت، استقلال و بصیرت بر حفظ ارزش‌ها و تقویت روحیه ایستادگی برای تحقق اهداف جمهوری اسلامی تاکید کردنددشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران که همواره به دنبال فرصت‌هایی برای اجرای نقشه‌های شوم خود و نشانه گرفتن اتحاد و یکدلی مردم این سرزمین هستند در سال ۸۸ فتنه‌ای را رقم زدند که نه تنها با بصیرت و هوشیاری ملت ایران خنثی شد بلکه درس عبرتی برای متجاوزان به آرمان‌های این ملت قرار گرفت.

مردم غیور و آگاه ایران اسلامی هنگامی که حضور دشمن را در هتک حرمت عزاداری امام حسین(ع) احساس کردند به سیل خروشانی تبدیل شدند و همه توطئه‌های دشمنان را با حضور میلیونی خود در خیابان ها خنثی ساختند و با خلق حماسه تاریخی خویش نشان دادند که این مردم هوشیار هرگز انقلاب و ارزش‌های آن را به آسانی از دست نخواهند داد.

در این خصوص جمعی از مردم و مسئولان یزد و مناطق مختلف تابعه استان با گرامیداشت روز نهم دی روز نماد عزت، استقلال و بصیرت ملت ایران در مقابل دشمنان بر حفظ ارزش‌های دینی و تقویت روحیه ایستادگی و حدت برای تحقق اهداف عالیه جمهوری اسلامی تاکید کردند.

حسین زارع زاده یکی از فرهنگیان یزد با گرامیداشت نهم دی و حماسه بزرگی که توسط مردم به وجود آمد به اهمیت بصیرت و دشمن شناسی در کشور اشاره کرد و تقویت و تعالی آن را بیش از گذشته به دلیل تداوم جنگ تمام عیار دشمنان خواستار شد.

همچنین فاطمه ابویی از کارمندان یزد گفت: در روز نهم دی مردم ایران گوش به فرمان مقام معظم رهبری در میدان دفاع از دین و نظام اسلامی حاضر شدند و با دیگر وحدت و همبستگی خود رامقابل دشمنان نشان دادند و باید همیشه این حماسه گرامی داشته شود.

یکی از جانبازان انقلاب اسلامی یزد هم گفت: روز نهم دی ملت ایران به صحنه آمدند و نشان دادند که همواره تابع اوامر مقام معظم رهبری هستند و تسلیم توطئه‌های مخالفان و عوامل استکبار جهانی نمی شوند و تا آخرین لحظه و قطره خود در مسیر ارزش‌های الهی و انقلابی گام بر می‌دارند.

روز نهم دی ماه مردم ولایتمدار نشان دادند دشمنان خود را به خوبی می‌شناسند و هر گز فریب حیله و نیرنگ آنان را نمی‌خورند و با بصیرت هرگز راه خود را گم نمی‌کنند.همچنین نماینده مردم یزد و اشکذر و بخش ندوشن در در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم قهرمان، ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی در روز نهم دی نشان دادند دشمنان خود را به خوبی شناخته و هر گز فریب حیله و نیرنگ آنان را نمی‌خورند.

محمدصالح جوکار با اشاره به اینکه حماسه نهم دی و حضور انقلابی آحاد ملت ولایتمدار ایران اسلامی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری در تاریخ ملت بزرگ ایران به شمار می‌آید افزود: این حماسه نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی بود که برای حفظ اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی پایداری کردند و این روز بزرگ با عنوان روز بصیرت در تاریخ ماندگار ساختند.

وی اظهار کرد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب، ۹ دی یک نمونه‌ای بود از همان خصوصیتی که در خود انقلاب وجود داشت یعنی مردم احساس وظیفه دینی کردند و به دنبال این وظیفه، عمل صالح خودشان را انجام دادند، عمل صالح این بود که توی خیابان بیایند نشان بدهند و بگویند مردم ایران این هستند.

جوکار گفت: روز نهم دی ماه مردم ولایتمدار نشان دادند دشمنان خود را به خوبی می‌شناسند و هر گز فریب حیله و نیرنگ آنان را نمی‌خورند و با بصیرت تام هرگز راه خود را گم نمی‌کنند و پیوسته مسیر خویش را هماهنگ با راه روشن ولایت می‌دانند.

همچنین فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: روز نهم دی گویای رویش انقلاب اسلامی و پیوند ناگسستنی ملت ایران با نظام اسلامی است که تمام برنامه‌ها و توطئه‌های از قبل طراحی شده دشمنان و معاندان این انقلاب را بر باد داد و ثابت کرد مردم مسلمان و ولایت مدار ایران اسلامی همواره در عرصه حضوری فعال دارند.

سردار حسین زارع کمالی افزود: ۹دی با هدایت داهیانه مقام معظم رهبری و حضور همه اقشار ملت در صحنه، بزرگترین توطئه‌ای که به تعبیر معظم‌له بین ۱۰ تا ۱۵ سال طراحی آن به طول انجامیده بود را نقش بر آب کرد و روز نمایش بصیرت، هوشیاری و دشمن شناسی مردم مسلمان ایران و روز میثاق با ولایت و پیروزی ملت ایران در آزمون دیگری بود.

دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت یک فرصت برای تبیین برکات نظام با وجود همه تحریم‌ها و تهدیدهاست و باید پاسخگوی شبهات و جنگ ترکیبی دشمنان بودرییس شورای اسلامی شهر یزد نیز با بیان اینکه ۹ دی ماه نشان از کینه و عداوت بی پایان دشمن نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد گفت: ۹ دی به دشمنان خارجی و فتنه‌گران کوردل داخلی بار دیگر یادآوری کرد که دین و ولایت‌مداری و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با جان و دل مردم ایران اسلامی عجین شده است.

عزیز الله سیفی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی افزود: این روز به عنوان یکی از روزهای فراموش نشدنی و رخدادهای بزرگ و معناداری است که نشان از کینه و عداوت بی پایان دشمن نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

همچنین رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: ۹ دی ماه سالگرد حماسه افتخارآفرین ملت ایران در برابر فتنه ۸۸، ۱۲ دی ماه سالروز سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان و ارتحال عمار انقلاب حضرت علامه مصباح و ۱۳ دی هم سالروز شهادت سردار دل‌ها قاسم سلیمانی است.

حجت‌الاسلام محمد حسین متوسل افزود: دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت در تاریخ ایران یک فرصت برای تبیین برکات نظام و انقلاب اسلامی با وجود همه تحریم‌ها و تهدیدهاست و باید پاسخگوی شبهات و جنگ ترکیبی دشمنان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف برای بزرگداشت این دهه در سطح استان از برگزاری مراسم‌های متنوع به ویژه در دانشگاه‌ها و مدارس، فضاسازی میدان‌ها و خیابان‌ها و ادارت و برگزاری نشست تبیینی با حضور کارشناسان سیاسی در همه ادارات به عنوان بخش دیگری از برنامه‌های این دهه یاد کرد.

این مسئول به اهمیت بزرگداشت ده بصیرت و میثاق امت با ولایت در استان اشاره کرد و گفت: به مناسبت حماسه نهم دی روز میثاق امت با ولایت ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و ورزشی در قالب جهاد تبیین و مقابله با جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان در استان برگزار می‌شود.

متوسل افزود: تولید و انتشار محتواهای مختلف در خصوص اهمیت و نقش حماسه نهم دی، یکی از رویکرد اصلی است که با همکاری رسانه‌های گروهی، فعالان فرهنگی و تشکل‌های مردمی پیگیری می‌شود و همه باید در برنامه‌های مختلف آن شرکت کنند.

فرماندار مهریز نیز گفت: تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی روزهای خاصی وجود دارد که یادآور حوادث و رویدادهای آن ایام و همچنین پیامدهای ناشی از آنها می‌تواند درس عبرتی برای آیندگان باشد و حماسه تاریخی ۹ دی به خوبی ظرفیت گفتمان انقلاب اسلامی برای عبور از فتنه‌ها را نشان داد.

محمد دهقان بنادکی افزود: پدیده نوظهور جنگ ترکیبی، جنگی جهانی و ابعاد پر دامنه آن و تلاش آمریکا، صهیونیست‌ها و جبهه شرک ،کفر و نفاق در همه ابعاد همراه با شبکه‌سازی، ابعاد مختلفی را با نیت تجزیه طلبی، کاهش قدرت منطقه‌ای و فروپاشی نظام دینی مورد هدف قرار داده است ولی ایران اسلامی با هوشمندی دشمنان را در این جنگ شکست داد.

وی اظهار کرد: دشمنان قسم خورده و شناخته شده ملت ایران و نظام اسلامی البته همچنان به خصومت خود ادامه می دهند چرا که به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) جنگ ما جنگ حق و باطل است و تمام شدنی نیست.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.