بیرجند - ایرنا - مدرس حوزه و دانشگاه گفت: بصیرت ابزار مدیریت خوب و صحیح فتنه است که سبب ناکامی دشمن در رسیدن به اهدافش می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی رنجبر روز جمعه ۹ دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت) پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند گفت: سردار سلیمانی شهید راه ارزش‌ها و انقلاب است و اگر شهید سلیمانی سردار جبهه جنگ‌های نظامی شناخته شده، آیت الله مصباح یزدی هم سردار جبهه جنگ نرم بود.

وی افزود: همه این تقابل‌ها به ما پیام می‌دهد که فتنه‌ها آزمایشی برای مردم در همه دوران‌ها از صدر اسلام، دوران غیب امام عصر (عج) و دوران ۴۳ ساله انقلاب اسلامی بوده و ادامه دارد.

استاد علوم سیاسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: خداوند این فتنه‌ها را می‌فرستد تا افرادی که در ایمانشان ضعف دارند و دروغ می‌گویند، مشخص شوند.

وی گفت: برخی‌ افراد از جمله سردار سلیمانی، علامه مصباح و شهدای والامقام به خوبی انجام وظیفه کردند، برخی افراد مانند شما آماده هستند تا به وظیفه خود عمل کنند و دشمنان در فتنه اخیر هرچه تلاش کردند که مردم را در مقابل نظام اسلامی، خون شهدا و مجاهدت‌های سردار سلیمانی قرار دهند، نتوانستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رنجبر گفت: در طول تاریخ افرادی که مقابل نظام اسلامی ایستادند و دست پیمان با استکبار و کفر بستند الان کجا هستند لذا خصوصیت و ویژگی کفر و طاغوت این است و باید از زندگی افرادی همچون قزافی، بن لادن، صدام، مرسی و مصدق درس گرفته شود.

وی افزود: خداوند در آیه ۴۱ سوره عنکبوت، کسانی که غیر خدا را معبود و ولی خود قرار داده‌اند، به «عنکبوت» تشبیه می‌کند که خانه‌ای می‌سازد و سست‌ترین خانه‌هاست، قرآن کریم کفار و افرادی را که با کفار همراهی می‌کنند به عنکبوت ماده تشبیه کرد که پس از رفع نیاز خود جنس مخالفش را نابود می‌کند.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هر کسی با کفر و طاغوت عهد و پیمان بست در نهایت خوار و ذلیل شد گفت: عده‌ای در فتنه‌ها مانند شتر، سواری دادند و دوشیده در نهایت رها شدند که در فتنه ۷۸ و ۸۸ عده‌ای این گونه بودند.

وی افزود: اگر امثال مسیح علی‌نژاد، نازنین بنیادی‌ و علی کریمی‌ فکر می‌کنند که دستگاه استکبار به صورت واقعی از آنها حمایت می‌کند، بدانند که سخت در اشتباه هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رنجبر گفت: اگر تمام کفر در برابر تقوا، اراده و ایمان راسخ ملت ایران قرار گیرد، هرگز در اراده ملت ایران در پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی خللی ایجاد نخواهند کرد.

وی با گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار دلها افزود: چون سردار حاج قاسم سلیمانی با خداوند معامله کرد، مرگ و حیاتش لرزه بر تن دشمن می‌اندازد و خداوند در قرآن کریم می‌فرماید اگر تقوا پیشه کنید و نگاهتان به ولی فقیه باشد، خداوند به شما فرقان می‌دهد.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: حاج قاسم سلیمانی و رهبر عزیزمان صاحب فرقان هستند چرا که رهبری از قرآن تبعیت می‌کند و امثال حاج قاسم‌ها از رهبری اطاعت می‌کنند.

وی افزود: رهبر انقلاب صاحب مقام «فرقان» است؛ یعنی خداوند متعال قدرت تشخیص حق از باطل و خوب از بد را به او عطا کرده است و شهید سلیمانی نیز چون از ولی خدا تبعیت کرد صاحب این مقام شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رنجبر با اشاره به اینکه حاج قاسم در همه صحنه‌های نبرد که حاضر شد، حق بود و در برابر کفر جنگید، یادآور شد: اگر می‌خواهیم عاقبت همه ما ختم به خیر شود به گفته شهید سلیمانی باید پیوند خود را با ولایت محکم کنیم.

وی گفت: از صدر اسلام تاکنون همه افرادی که در برابر ائمه اطهار (ع)، امام راحل و مقام معظم رهبری ایستادند، از بین رفتند و اینک ما در شرایطی ایستاده‌ایم که در برابر استکبار جهانی هرگز دست از آرمان‌های انقلاب و نظام خود نخواهیم کشید.

استاد علوم سیاسی با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر شهدای گرانقدری از جمله شهید آرمان الله وردی را از ما گرفتند افزود: من و شما باید قدردان خون این شهدا و ولایت فقیه باشیم که در راس قله قرار گرفته و نمی‌گذارد جامعه و کشور اسلامی را در مقابل دستگاه استکبار به تسلیم وادار کنند.

وی گفت: بدانید این انقلاب با حمایت شما مردم و بهره‌گیری از برکت خون شهدا و هدایت و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب به انقلاب مهدوی متصل و نظام نوین جهانی را تشکیل خواهد داد تا بتواند پایه‌های ستون آمریکا و استکبار جهانی را به زیر بکشد.