پیوند امت با ولایت نسخه‌ای برای همه دوران‌ها است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: پیوند امت با ولایت نسخه‌ای برای هر زمان است که باعث پیروزی و موفقیت در عرصه‌های مختلف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که همزمان با سالروز حماسه ۹ دی در مسجد جامع المهدی (عج) برگزار شد افزود: پیوند امت با امامت و ولی‌ فقیه باید مستمر و در هر زمانی باشد لذا منحصر به ۹ دی، ۲۲ بهمن و سایر ایام الله نیست و جریان دایمی است.

وی تصریح کرد: پیوند با ولی فقیه و منتقم آل الله باید همیشه و دایمی باشد و اولین نعمت شامل حال افرادی که پیوند محکم با ولایت دارند، رضایت الهی است، دوم آرامش قلبی و سوم هم پیروزی زودهنگام در همه عرصه‌ها است.

خطیب جمعه بیرجند کلید اصلی رستگاری را پیوند امت با ولایت دانست و گفت: پیوند با ولایت باعث پیروزی ما می‌شود و به برکت این پیوند، پیروزی کشور در تمامی توطئه‌ها و فتنه‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: اگر با ولایت باشیم‌ و گوشمان با ولایت فقیه باشد دشمنان هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی افزود: امروز خاستگاه مقابله با جبهه استکبار به دلیل همین پیوند ملت ایران با ولایت است و باید اصل کار و مبنای کار امت بیعت، یاری و نصرت صریح با ولی فقیه باشد و شهدا این گونه بودند.

وی گفت: ملت بصیر و انقلابی ما به نسبت سایر بلاد اسلامی پیوند عمیقی با ولایت دارند اما هنوز در جایگاه خودمان نیستیم چرا که باید پرچم نظام اسلامی را هرچه سریعتر به دست امام زمان (عج) برسانیم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه تقوای الهی ملاک و معیار سنجش پیوند امت با ولایت است افزود: پیوند اگر برقرار شود پیروزی‌ پشت پیروزی است و همه مشکلات حل می‌شود.

وی با اشاره به دروغ‌پراکنی دشمن در جنگ ترکیبی و شناختی گفت: جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید در این راستا حقیقت‌ها و واقعیت‌ها را برای مردم به‌ویژه نسل جوان بازگو کنیم.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی افزود: دشمنان به خیال خام خود در اغتشاشات اخیر می‌خواستند مردم را میدان بکشند و در این جنگ ولی امر مسلمین از همه ما نقش‌آفرینی می‌خواهد که اگر دغدغه داشته باشیم به تبیین می‌پردازیم.

وی تاکید کرد: باید گفتار و عمل ما جایی باشد که ولی‌ فقیه مدام تاکید و توجه دارد، باید واقعیت را به‌صورت منسجم برای مردم بازگو کنیم.

خطیب جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه نباید فرزندان و جوانان را در برابر بمباران رسانه‌ای دشمنان بی‌پناه بگذاریم اظهار داشت: کتاب صعود ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، کتاب ارزشمندی است که خیلی از جوانان ما از محتوای آن خبر ندارند و باید محتوای این کتاب را برای آحاد جامعه تبیین کنیم.

وی گفت: دشمن با هیچ و پوچ فرزندانمان را گمراه می‌کند بعد ما با این دستاوردهای غنی، غفلت داریم و کمرنگ عمل می‌کنیم.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با اشاره به اینکه علم و آگاهی سلاح اصلی در جنگ رسانه‌ای دشمنان است افزود: آمریکایی‌ها از مدعیان حقوق زن هستند در حالی که شعار زن، زندگی و آزادی شعار قطعی اسلام است و نظام جمهوری اسلامی آن را در عمل رقم زده چرا که رتبه اول افزایش تحصیلات دانشگاهی و مدارس بانوان از آن جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در عمل، حضور گسترده زنان را در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، آموزشی و علمی فراهم کرده است و امروز با همراهی قوای سه گانه کشور در اوج امیدواری هستیم و بعد از ۴۳ سال از انقلاب هنوز پرشتاب حرکت می‌کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به لزوم ارزیابی معلمان مدارس گفت: مدیر مدرسه، اداره و سایر مسوولان و مدیران نسبت به ارایه واقعیت‌ها و فهماندن حکیمانه آن به مخاطب چقدر کار کرده و اگر کار کرده‌اند که انقلابی است و گرنه به دلیل ترک فعل باید محاکمه شوند.

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: صفحه به صفحه و سطر به سطر زندگی بی‌ بی دو عالم برای همه انسان‌ها درس زندگی است و الگوگیری از زندگی ایشان هم تنها یک امر مستحبی نیست بلکه واجب است.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با بیان اینکه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به دلیل دفاع از ولایت و حاکمیت اسلام بود گفت: بعد از پیامبر گرامی اسلام (ص) فروپاشی در حاکمیت اسلام رخ داد و آن حضرت در دفاع از مظلومیت حضرت علی (ع) شروع به روشنگری کردند.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین و عظیم‌ترین نقش‌آفرینی حضرت فاطمه برای برگرداندن حکومت اسلامی و به خط برگشتن مردم برای پیروی از ولایت بود.

قشرهای مختلف مردم امروز همزمان با ۹ دی روز "بصیرت و میثاق امت با ولایت" با حضور گسترده در مکان‌های برپایی نماز جمعه ضمن تجدید بیعت با مقام معظم رهبری، با سر دادن شعارهای انقلابی از فتنه‌گران و اغتشاشگران ابراز انزجار کردند.

برگزاری مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی طی دیروز و امروز در سراسر استان خراسان جنوبی برنامه‌ریزی شد و آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری روز جمعه سخنران این مراسم در شهر قاین بود.

میز خدمت دستگاه‌های اجرایی نیز امروز در مکان‌های نماز جمعه سراسر استان از جمله با حضور استاندار خراسان جنوبی در مصلای المهدی (عج) بیرجند برپا شد و مدیران پاسخگوی مردم بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha