تهران - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: محیط بانان دماوند بارها تعدادی آهو را در جنوب منطقه شکار ممنوع کوه سفید مشاهده کرده اند اما در روز گذشته موفق به تصویربرداری از این گونه با ارزش، زیبا و چابک شدند.

به گزارش ایرنا و نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی روز شنبه، افزود: منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند یکی از بهترین زیستگاه های بکر استان برای زیست جانورانی همچون پلنگ، گربه پالاس، گرگ، روباه، پرندگان شکاری، خرس و کفتار و انواع چهارپایان علف خوار محسوب می شود و از این منظر دارای تنوع زیستی است.

وی اظهار داشت: محیط بانان و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند هنگام سرشماری زمستانی حیات وحش منطقه موفق به تصویربرداری از آهو در منطقه شکار ممنوع کوه سفید این شهرستان شدند.

میرزاکریمی یادآور شد: این حیوان بیشتر به صورت گله‌ای زندگی می‌کند و در کنار جبیر یکی از ۲ گونه آهو است که در ایران وجود دارد و عمدتا از گیاهان نرم و لطیف و برگ‌ها تغذیه می کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند با اشاره به اینکه از آخرین تصویربرداری از این گونه در دماوند سال ها گذشته است، ادامه داد: تشدید گشت و کنترل شبانه روزی در زیستگاه آهو در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست است تا جمعیت این گونه نیز به حد مطلوب برسد.