رشت - ایرنا - استاندار گیلان در جریان سفر به شهرستان لنگرود و آستانه اشرفیه با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی مراحل احداث بندر گردشگری دریایی چمخاله لنگرود گفت: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری این بندر فرصتی طلایی است و از سرمایه گذاران در این بخش حمایت ویژه می شود.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه در سفر به لنگرود در جلسه ای وضعیت احداث و تکمیل بندرگردشگری دریایی چمخاله لنگرود را بررسی نمود و در جمع خبرنگاران افزود: برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری این بندر هیچ مانعی وجود ندارد و آنان می‌توانند با مراجعه به فرمانداری لنگرود و اداره کل بنادر و دریانوردی وارد مذاکره شوند.

وی تصریح کرد: بسته های تشویقی مناسبی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده و از آنان حمایت های لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان، سرعت پیشرفت و روند اجرای این بندر را خوب و رضایت بخش خواند و با اشاره به سرعت کار در احداث این بندر اظهار کرد: پیش بینی می‌شود این پروژه در تابستان آینده آماده شده و به بهره‌برداری برسد و پیرو آن فاز بخش گردشگری و توسعه ای، ابنیه ها، هتل ها و سایر امکانات آن آغاز شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد دریا در استان های شمالی خیلی فعال نشده و ظرفیت های دریایی فقط در بخش تجاری فعال است، اظهار کرد: نتوانستیم ظرفیت ها را به آن سطح مورد نظر برسانیم اما از سال گذشته توجه به این مهم به ویژه در بندر چمخاله لنگرود سرعت گرفته‌است.

استاندار گیلان چمخاله شهرستان لنگرود را بندری منحصر برای دریای خزر در استان های شمالی خواند و عنوان کرد: برای ترانزیت کالا می‌توانیم از سایر بنادر گیلان استفاده کرده و بندرچمخاله را برای استفاده گردشگران و مسافران قرار دهیم.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد : بندرچمخاله را می‌توانیم به مازندران، گلستان، بندرانزلی، کاسپین و آستارا متصل کرده و رفت و آمد و ترددها در این حوزه را فراهم کنیم ضمن آنکه بندر چمخاله جزو منطقه‌ای بود که در آزادسازی ساحل پیشتاز بوده و در تابستان گذشته شورای شهر و شهرداری توانستند امکانات خوبی فراهم کنند.

وی اظهار کرد: برنامه خوبی برای سال آینده در بخش سواحل دریا داریم که مهمترین بخش آن مربوط به بندر چمخاله شهرستان لنگرود است که می تواند به عنوان محور بخش اقتصاد دریا باشد.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: آینده نزدیک کارگروه ویژه بخش گردشگری دریا را خواهیم داشت در این کارگره نظرات کارشناسی و پیشنهادات مطرح می شود و برای شکوفایی هر چه بهتر این بندر موارد مطروحه را به اطلاع همه مردم خواهیم رساند.

صیادان مورد حمایت قرار می‌گیرند

استاندار گیلان امروز شنبه در ادامه سفرهای شهرستانی خود علاوه بر بازدید از روند تکمیل بندر گردشگری دریایی چمخاله لنگرود، به بندرکیاشهر شهرستان آستانه اشرفیه رفت و در جمع صیادان این منطقه حاضر شد و از نزدیک به درد و دل صیادان گوش داد و مشکلات آنان را بررسی کرد.

عباسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صیادان و تعاونی‌های صیادی مورد حمایت دولت و گیلان بوده و هستند و تمام ظرفیت استان را برای حمایت از صیادان قرار می دهیم.

وی با اشاره به بررسی مشکلات بیمه، سوخت و مسائل مربوط به برق و تاکیدات لازم برای رفع آنها در برنامه امروز افزود: در ارتباط با بیمه صیادان در سفر رییس جمهور مصوبه داشتیم و پیگیر آن هستیم.

وی عنوان کرد : از سویی به دنبال راهی هستیم تا در شش ماه سال که صیادان مشغول به کار نیستند با بهره گیری بهینه از ظرفیت هایی چون پرورش ماهیان، تولید بچه ماهی و رهاسازی در دریا درآمدی داشته باشند.

استاندار گیلان، صیادی و کشاورزی را ۲ کار عمده مردم استان از دیرباز عنوان کرد و اظهار کرد: به گفته صیادان، شیوه‌های صیادی آلودگی های موجود در سال های گذشته عامل کاهش صید بوده است که باید همگان در راستای بهبود شرایط و افزایش تولید در دریا اقدام کنیم.

استاندار گیلان همپنین امروز در جریان سفر به بندرکیاشهر آستانه اشرفیه با حضور در روستای زارم کلایه این شهرستان، به دیدار خانواده بسیجی‌ شهید مدافع امنیت مجید یوسفی رفت و 

با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهیدان، بویژه شهدای عرصه امنیت و ولایت، سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای امنیت گیلان گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی، استحکام و ماندگاری خود را مدیون خون پاک شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم و امنیت و صبر و شکیبایی خانواده معزز شاهد و ایثارگر است.

دکتر عباسی با اشاره به نقش شهدا به ویژه شهدای مدافع امنیت در ایجاد آرامش در کشور طی ایام اخیر بیان کرد: شهدا و خانواده های این عزیزان، ولی نعمتان این نظام مقدس هستند زیرا شهدا از جان، مال و خانواده خود گذشتند.

وی بر ضرورت شناخت جنگ ترکیبی و رسانه ای دشمنان تاکید و تصریح کرد: بی شک دشمنان شکست خورده ایران اسلامی با ایجاد اغتشاشات ساختگی، سعی در برهم زدن نظم عمومی و حرمت شکنی به ساحت مقدس قرآن، مسجد، ولایت فقیه و عفاف و حجاب، برای رسیدن به اهداف پلید خود داشته اند.

استاندار گیلان ادامه داد: درخت تناور نظام مقدس جمهوری اسلامی ریشه در اعتقادات مردم داشته و با این اقدامات فتنه انگیزانه، خدشه ای بر پیکره عظیم آن نخواهد افتاد.

دکتر عباسی اظهار کرد: صبر و شکیبایی پدران و مادران، همسران و فرزندان و دیگر اعضای خانواده شهدا و ایثارگران، در مسیر نورانی قرب الهی، ستودنی و واجب الاحترام است.

بسیجی‌ مدافع امنیت، شهید مجید یوسفی متولد ۱۳۵۷؛ هفدهم آبان‌ماه سالجاری توسط عده‌ای از اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

استاندار گیلان همچنین امروز در جریان سفر به آستانه اشرفیه در یک مرزعه پرورش ماهیان خاوری نیز حضور یافت و در جریان روند فعالیت این مزرعه قرار گرفت.

دکتر عباسی در این بازدیدها، به درخواست های مردمی نیز پاسخ داد و دستورات لازم را برای حل مسایل و مشکلات مردم منطقه به مدیران حاضر که وی را همراهی می کردند، صادر کرد.