۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۵۸
کد خبر: 80836174
T T
۰ نفر
موانع موجود در فضاي سرمايه گذاري گيلان بايد رفع شود

رشت - نماينده مردم شهرستان هاي فومن و شفت در مجلس شوراي اسلامي گفت : سختگيري ها و موانع موجود در فضاي كسب و كار و سرمايه گذاري بخش خصوصي استان بايد رفع شود .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، ' ناصر عاشوري ' عصر شنبه در جلسه شوراي گفت وگوي بخش خصوصي و دولتي گيلان اظهار كرد : برخي از سختگيري هاي دستگاه هاي اجرايي در فضاي كسب و كار استان موجب آزار سرمايه گذاران شده است .

وي با تاكيد بر اينكه فضاي سرمايه گذاري استان بايد شفافتر شود، افزود : بسياري از دستگاه هاي اجرايي براي رفع موانع موجود بر سر راه سرمايه گذاران مي توانند راهكارهاي قانوني ارائه دهند كه متاسفانه در برخي از مواقع اين امر انجام نمي شود .

نماينده مردم فومن و شفت در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه حرمت سرمايه گذاران بايد حفظ شود ، گفت : جذب و حفظ سرمايه گذار با اثرگذاري در توسعه ، موجب سربلندي استان مي شود .

عاشوري با اشاره به تخريب برخي از سازه هاي ساحلي در چمخاله لنگرود افزود : بايد با ارائه راهكارهاي قانوني مانع از ايجاد دلسردي در سرمايه گذار شد .

وي با ابراز نارضايتي از وجود تنگ نظري هايي در سرمايه گذاري در بخش هاي صنعت ، معدن ، تجارت و كشاورزي ، مديريت و رفع مشكلات موجود را از مديران استان خواستار شد .

مدير مجتمع داران گردشگري گيلان نيز در اين جلسه صنعت گردشگري در استان را از صنايع مهم و قابل توجه دانست و اظهار كرد : ورود سرمايه گذار در اين بخش علاوه بر جلوگيري از مهاجرت روستاييان به شهرها ، موجب رونق اقتصادي روستاها مي شود .

' محسن قمي ' با بيان اينكه رسيدن گردشگري گيلان به جايگاه واقعي خود نيازمند تعريف درست از صنعت گردشگري است ، افزود : احداث مجتمع هاي گردشگري نتايج دراز مدت فراواني براي منطقه به همراه دارد .

وي تشكيل كميته اي براي بررسي مشكلات صنعت گردشگري در استان را خواستار شد و گفت: وجود مشكلات فراوان در اين بخش موجب دلسردي سرمايه گذاران شده است .

به گزارش ايرنا ، سومين جلسه شوراي گفت وگوي بخش خصوصي و دولتي عصر شنبه با حضور استاندار گيلان، نمايندگان بخش خصوصي و دولتي استان در استانداري گيلان تشكيل شد .ك/2

7292/695