اراک - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش گفت: عملیات بیولوژیک کپه کاری و بذرپاشی در سطح ۳۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان انجام شد.

«مجتبی مومن» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ،افزود: عملیات کپه کاری و بذرپاشی با هدف تقویت پوشش گیاهی منطقه در مراتع علیا واقع در شهرستان تفرش اجرا شد.

وی ادامه داد: عملیات بیولوژیک کپه کاری و بذرپاشی با گونه‌های مرتعی و گیاهان دارویی با مشارکت مجری طرح مرتعداری علیا شهرستان تفرش، در آبان و آذر ماه سال جاری انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش خاطرنشان کرد: افزایش و توسعه پوشش گیاهی، توسعه رویشگاهی گیاهان دارویی، کاهش فرسایش خاک و رسوب دهی، کنترل هرز آب‌ها و کاهش سیل خیزی از دیگر اهداف اجرای این طرح در مراتع شهرستان بود.

مومن گفت: ارتقای آگاهی عمومی و توسعه مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی و کمک به توانمندسازی جوامع محلی از مزایای اجرای این طرح ها به شمار می رود.

شهرستان تفرش با ۲۰ هزار جمعیت در ۸۵ کیلومتری شمال شرق اراک مرکز استان مرکزی قرار دارد.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.