۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85628288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات بذر پاشی در ۴۰ هکتار از مراتع البرز آغاز شد

کرج - ایرنا - معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اعلام کرد: عملیات بذر پاشی با هدف حفظ و تقویت پوشش گیاهی مراتع در سطح ۴۰ هکتار از مراتع این استان آغاز شد.

« مهدی میردار هریجانی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این عملیات بذرپاشی در محدوده طرح مرتعداری کندوان با هدف احیای مراتع تخریب‌شده و تقویت گونه‌های بومی آغاز شده که نقش مهمی در حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش آن دارد.

وی گفت: در این عملیات از بذور گونه‌های مرتعی ارزشمندی مانند اسپرس، ماشک و باریجه استفاده شده است.

هریجانی تاکید کرد: این گونه‌ها به دلیل مقاومت بالایی که در برابر شرایط نامساعد جوی دارند، برای بازسازی و توسعه پوشش گیاهی مراتع بسیار مناسب هستند.

وی افزود: عملیات بذرپاشی مراتع استان البرز با حضور و نظارت دقیق کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مجری طرح مرتعداری کندوان به اجرا درآمده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز یاد آورشد: از آنجایی که احیای مراتع یکی از اولویت‌های اصلی ما در راستای توسعه پایدار منابع طبیعی است، چنین اقداماتی به طور مستمر در مناطق مختلف دنبال خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای این پروژه‌ها، مراتع تخریب‌شده به چرخه طبیعی خود بازگردند و به حفظ محیط‌زیست و بهبود معیشت جوامع محلی کمک شود.

۸۰ درصد مساحت استان البرز به رغم محدودیت سرزمینی جزو مراتع به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha