اردبیل - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل از ثبت ۱۲ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۴۰۲ تردد در مبادی ورودی و خروجی این استان در سال جاری خبرداد.

به گزارش ایرنا ، امید نسیمی روز سه‌شنبه در بازدید از سامانه‌های هوشمند جاده سرچم با بیان اینکه هشت درصد از کل ترددها مربوط به وسایط نقلیه سنگین است ، افزود: میانگین سرعت متوسط استان ۷۲ کیلومتر است.

رئیس مرکز مدیریت راههای استان اردبیل اظهارامیدواری کرد رانندگان برای حفظ سلامتی خود و سایر ترددکنندگان در جاده‌ها علاوه بر رعایت سرعت مطمئنه به علایم راهور در جاده‌ها نیز توجه کنند.

وی ادامه داد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۹ میلیون و ۹۹ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شد، امسال رشد چشمگیری را شاهد هستیم.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل با اشاره به اینکه در ۹ ماه گذشته ۶ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۸۹۵ تردد در مبادی خروجی استان به ثبت رسید، گفت: افزایش ۳۵ در صدی تردد را هم در مبادی ورودی و هم در مبادی خروجی استان شاهد هستیم.

نسیمی محورهای اردبیل - آستارا و بالعکس ، اردبیل - نیر و بالعکس و اردبیل - مغان و بالعکس را محورهای پرتردد استان برشمرد و اظهار کرد: در ۹ ماه گذشته بیش از ۱۰ میلیون تردد در محور اردبیل - آستارا و بالعکس ، ۹ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۴۱۶ تردد در محور اردبیل - نیر و بالعکس و ۶ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۳۰۵ تردد در محور اردبیل - مغان و بالعکس به ثبت رسید.

وی از فعالیت ۷۴ دستگاه ترددشمار بر خط ، ۵۴ سامانه ثبت تخلفات سرعت و ۴۱ دوربین نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و از مردم خواست قبل از سفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی استان با سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس بگیرند.

استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.