شیراز- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، موانع و مشکلات پیش روی ۶۳۷ واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی استان رفع شد.

به گزارش ایرنا، حمید رضا ایزدی، شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شیراز افزود: طی مدت مذکور در مجموع ۳۹ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار شد که که از ۷۰۸ مصوبه این جلسات ۵۸۵ مصوبه اجرایی شده و ۱۰۳ مصوبه نیز در دست اقدام است.
او ادامه داد: همچنین در این مدت، ۸۲ درصد از مصوبات این کارگروه اجرایی و منجر به حفظ سرمایه و اشتغال بنگاه های اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات استان شده است.
وی، تصمیمات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را در حدود اختیارات قانونی دستگاه‌های عضو کارگروه و با رعایت قوانین و مقررات لازم الاجرا دانست و اظهار داشت: این کارگروه ظرفیتی مناسب برای رونق کسب و کار در حوزه اقتصادی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: وزارت صمت و سازمان صمت در استان پیگیری، شناسایی، رصد و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی را با هدف تداوم ‌تولید، صادرات، کارآفرینی، حفظ حیات اقتصادی، تثبیت و توسعه اشتغال و صیانت از نیروی کار دنبال می‌کند.
ایزدی، شناسایی بنگاه‌های اقتصادی ‌دارای مشکل را از اولویت‌های سازمان صمت فارس دانست و ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون و به منظور رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مصوبات متعددی در جهت تامین سرمایه ثابت و در گردش، راه اندازی واحدهای تولیدی راکد، امهال بدهی معوق بانکی، پیگیری اعطای تسهیلات، تامین تجهیزات و مواد اولیه، تکمیل زیر ساخت‌های آب و برق و گاز، معافیت‌های مالیاتی، رفع مشکل زیست محیطی، رفع مشکلات ارزی در کارگروه تسهیل استان تصویب و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی دارای مشکل در فارس می‌توانند با مراجعه به سامانه بهین یاب به آدرس behinyab.ir نسبت به ثبت نام جهت بررسی مشکلات آنها در کارگروه تسهیل اقدام کنند.