همدان- ایرنا- صدای شادی‌ آنها تا آنسوی دیوارهای دانایی می‌رسید و هیچ جمله و کلامی برای وصف این حالشان نبود، شادی از آن جهت که صاحب تنها مدرسه‌ای در کشور هستند که با دستان سردار دل‌ها متولد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ شمارش معکوس شروع شد، سه، دو، یک و آغاز درس عاشقی، مقاومت، ایثار و شهادت، درسی از جنس دلدادگی و شجاعت که حاج قاسم علمدار و آموزگارش بود.

تازه گرمای تابستان به انتها رسیده بود، انگار روز تولدش را با آغاز فصل دانایی مَچ کرده بود، روزی که خُنکای دلچسب مهرماه و صدای آواز بلند بچه‌ها از گوشه‌گوشه مدارس به گوش می‌رسید که شادی‌کُنان سر می‌دادند: "باز آمد بوی ماه مدرسه، بوی بازی‌های راه مدرسه"، روزی که کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر آب و جارو شده بود برای ورود سردار جغرافیای مقاومت، برای قدوم مبارک سردار دل‌ها به شهر سرداران، امیران، فرماندهان و یک‌هزار و ۱۰۰ شهید سرافراز شهرستان ملایر که بهترین قرعه در یکم مهرماه ۱۳۹۵ به نام آنها افتاده بود.

زیر سقف این آسمان آبی، ملایر اما یکی‌یکدانه استان همدان بود که پس از سال‌ها به عطر قدم‌های حاج قاسم متبرک شد و قدمگاه مردی شد از تبار خورشید و آفتاب، عشق و معرفت و مقاومت و روز تولد مدرسه‌ای که هیچ قافیه و ردیفی در وصفش نمی‌گنجد و مرکزی برای ترویج اندیشه‌های حاج قاسم و مکتب مقاومت خواهد شد.

حدود ۶ سال از آن روز به یادماندنی می‌گذرد، روزی که حاج قاسم مثل همیشه برای خدمت به مردم و انجام کار خیر پیشقدم بود و با دستانش بنایی را در شهرستان ملایر نهاد که پس از گذشت سه سال از شهادت این مرد بزرگ، ۳۹۰ دانش‌آموز مقاومت، درس امروز و هر روزشان شد.

امروز، صدها حاج قاسم دیگر رشد و نمو خواهند کرد و در مدرسه سردار دلها، درس آزادگی، شجاعت و مقاومت فرا می‌گیرند و مکتب سردار دل‌ها، تکلیف همیشگی آنها خواهد شد.

اگر با شهادت حاج قاسم، مکتب حاج قاسم دوباره متولد شد، امروز با شهادتش، صدها حاج قاسم دیگر رشد و نمو خواهند کرد و در مدرسه سردار دلها، درس آزادگی و شجاعت و مقاومت فرا می‌گیرند و مکتب سردار دل‌ها، تکلیف همیشگی آنها شد.

دامنه سخن گفتن از سردار جغرافیای مقاومت آنچنان بی‌نهایت است و عشق و ارادت به سردار دل‌ها آنچنان تمام ناشدنی که کلمات در برابر وصف مرد روزهای سخت، مرد روزهای ایثار و شهادت کم می‌آورد، مرد میدان مقاومت که مبارزه و جهاد حتی در آنسوی مرزها هم یک لحظه‌، خسته‌اش نکرد و پس از سال‌ها جهاد و فداکاری، به حق ردای زیبای شهادت آراسته سرو قامتی چون او بود.

خوشا به حالت سردار خوبی‌ها که پاداش سال‌های سال سختی و مجاهدتت را گرفتی و امروز دهه هشتادی و نودی‌ها پرچمدار مکتب تو شده‌اند و با برافراشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران، یکصدا "من یک سلیمانی هستم"را سر می‌دهند، صدای کوبنده‌ای که دل هر بدخواه تو و شاگردان مکتب تو را به لرزه درمی‌آورد.

و چه زیبا نوشت دانش‌آموز کلاس ششم مدرسه شاهد شهید جابر شیرزادی شهر ملایر که شهادت برازنده تو بود ای سردار دل‌های ایرانی؛ چقدر نوشیدن جام شهادت شیرین و گواراست، چراکه لباس شهادت تنها جامه شایسته و برازنده قامت رعنای حاج قاسم بود.

دانش‌آموزان مدرسه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در بیان کلمات و رساندن صدای خود به همنوعانشان در داخل و خارج از مرزهای ایران اسلامی، از یکدیگر پیشی می‌گرفتند و عاشقانه تمثال حاج قاسم در دست گرفته و به دنبال دوربینی برای بیان حتی یک جمله در وصف دلتنگی‌شان برای سردار دل‌ها بودند.

از ابراز خوشحالی فاطمه که در مدرسه‌ای درس می‌خواند که حاج قاسم کلنگ آن را به زمین زده و تشکر از سردار سلیمانی که جانش را فدا کرد تا آنها در امنیت و آرامش درس بخوانند.

نازنین‌زهرا که حامل پیامی برای سردار سلیمانی بود که سردار دل‌ها آرام باش، ما راه و مکتبت را ادامه می‌دهیم.

و الهه که گفت: امنیت امروزمان را مدیون سردار سلیمانی هستیم و با قدرت راهش را ادامه می‌دهیم.

حاج قاسم تا ابد در قلب‌های ماست

مهیا هم که اشک در چشمانش حلقه زده بود، به حاج قاسم این جمله را گفت که تا ابد جای خالیت در قلب ما احساس می‌شود و قهرمان ما شما هستید.

"سردار سلیمانی رفت، سردار سپاه قدس ایرانی رفت؛ دشمن به خیال خود آسوده شده، غافل که به جنگ صد سلیمانی رفت" تکمیل کننده احساسات و ابراز علاقه دانش‌آموزان ملایری به سردار خوبی‌ها بود که چه زیبا حق مطلب را ادا کردند.

از نسل روزهای جنگ و دفاع مقدس، روزهای انقلاب، روزهای سخت تحریم و تهدید و نسل روزهای امروز و دهه هشتادی و نودی در آئین افتتاح مدرسه سردار خوبی‌ها به صف شده بودند و چه زیبا سردار مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان همرزم دوران‌های سخت جبهه و جنگ، در وصف سردار دل‌ها اشاره ای به آیه ای از قرآن کرد که «کسانی‌که در راه خدا کشته می‌شوند، مرده مپندارید، آنها زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند.»

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، اما مدرسه ۱۵ کلاسه شهید سردار سلیمانی در ملایر را ۴۷۰ اُمین مدرسه در کشور دانست که به نام نامیِ سردار سلیمانی مزین شده و تنها مدرسه در کشور است که قدمگاه حاج قاسم است و دیگر تکرار نخواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش: به دانش‌آموزان قول می‌دهیم از خانواده سردار سلیمانی و دختران حاج قاسم دعوت کنیم که روزی در این مدرسه حضور یابند و همراه با دیگر دانش‌آموزان نماز ظهر و عصر را اقامه کنند.

"حمیدرضا خان‌محمدی" که همراه دیگر مسئولان با دانش‌آموزان در سر کلاس درس همراه شد، خطاب به آنها تاکید کرد: این مدرسه باید مرکز پرورش دختران حاج قاسم و مروج فرهنگ استکبارستیزی باشد و اتفاقات خوبی در این مدرسه رخ دهد.

وی به دانش‌آموزان قول داد: از خانواده سردار سلیمانی و دختران حاج قاسم دعوت خواهد کرد که روزی در این مدرسه حضور یابند و همراه با دیگر دانش‌آموزان نماز ظهر و عصر را اقامه کنند.

خان محمدی گفت: با توجه به شاخصه بارز این مدرسه، باید این مدرسه منحصر به فرد بماند و محل تربیت دختران حاج قاسم باشد و خواسته او محقق شود.

امروز مرز بین نسل‌های هشتادی و نودی با حاج قاسم، عشق بود، هرجا حاج قاسم هست، آنجا خاک ماست، سردار خوبی‌ها سهم آسمان بود و درخشش همچون ستاره بر دل‌های پاک نسل جوانی که در مقابل صف پوشالی استکبار، صدها قاسم سلیمانی‌اند.

مکتب و نظام فکری و تربیتی حاج قاسم سلیمانی دارای پنج شاخصه و راهبرد مهم معنویت‌گرایی، انقلابی‌گری، ولایت‌مداری، جان‌فدا بودن و شهادت طلبی و امید به آینده است.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر اما در وصف سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم هر کجا وارد میدان می‌شد، پیروز و فاتح آن میدان بود.

"سلمان اسماعیلی" اظهار داشت: در بین مفاخر و مشاهیر تشیّع به شایستگی از سردار سلیمانی تکریم شد و در مراسم تشییع باشکوه او میلیون‌ها نفر در ایران و خارج از مرزها برای سردار دلها عزاداری کردند.

وی با تاکید بر اینکه هر خانواده ایرانی باید یک کارخانه قاسم‌ساز باشد، افزود: رمز موفقیت سردار سلیمانی معنویت‌گرایی، اجرای فرایض، نافله شب، عشق و ارادت به سیدالشهداء(ع)، حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) بود.

فرماندار ویژه ملایر انقلابی‌گری، ولایت‌مداری، شهادت‌طلبی و امید به آینده را از شاخصه‌های بارز مکتب حاج قاسم عنوان و بیان کرد: حاج قاسم اهل جناح، گروه و دسته سیاسی نبود، اما به شدت انقلابی بود و دفاع از مواضع انقلاب و ولایت خط قرمز وی بود.

حاج قاسم اهل جناح و دسته سیاسی نبود

وی ضرورت جامعه امروز را اتحاد، وفاق، همدلی و پرهیز از دوقطبی‌سازی و پای‌بندی به اصول انقلاب دانست و ادامه داد: وجود رهبر فرزانه انقلاب بزرگترین نعمت برای این کشور است و ایشان پناهگاه همه ما هستند.

معاون استاندار همدان خاطرنشان کرد: آینده از آنِ حزب‌الله است و همانند حاج قاسم و شاگردان مکتب او، به آینده امیدواریم و به فضل خدا، پیروزی نزدیک است.

مدرسه تازه متولد شده حاج قاسم اما فصل جدید عاشقی بود که بدون شک روشنی‌بخش راه صدها و هزاران دانش‌آموزی خواهد بود که سربند یازهرا(ص)، چفیه حاج قاسم و گوش فرا دادن به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، خواب راحت را از چشمان دشمنان این نظام و انقلاب خواهند گرفت و درس ایثار، شجاعت، آزادگی و مردانگی را از سردارشان حاج قاسم فرا می‌گیرند.

حاج قاسم را همه دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌های ملایری به خوبی می‌شناسند، دانش‌آموزانی که پا در رکاب سردار سلیمانی‌ها، سردار همدانی‌ها، حاج همت‌ها، سردار تاجوک‌ها، ابراهیم‌خانی‌ها و علی نظری‌ها گذاشته‌اند و عَلَم مقاومت و ایستادگی را هرگز بر زمین نمی‌گذارند.

بیشتر بخوابید:

معاون وزیر آموزش و پرورش: مدارس باید پایگاه ترویج مکتب حاج قاسم باشد

مدرسه ۱۵ کلاسه در ملایر که شهید سلیمانی کلنگ‌زنی را زد، آماده افتتاح است

علیرضا دانش‌آموز کلاس پنجم است و آرزو می‌کرد که او نیز در مدرسه‌ای درس می‌خواند که حاج قاسم بنایش را گذاشته بود، اما خوشحال است که در صف همکلاسی‌های خود ادامه دهنده مکتب سردار سلیمانی است.

او به هم سن و سالانش گفت: حاج قاسم را اگر نمی‌شناسید، باید بدانید که او تنها مرد بزرگی بود که نامش لرزه به تن هر دشمنی می‌انداخت و باعث وحشت آنان می‌شد، همان کسانی که هیچ‌گاه به خود اجازه ندادند سردار ایرانی را در داخل مرزهای جمهوری اسلامی مورد هدف قرار دهند، چراکه نام این بزرگ مرد چنان وحشتی به جان دشمن خون‌خواه ایران و ایرانی انداخته بود که چنین جراتی را هیچ‌گاه از خود ندادند.

علیرضا ادامه داد: سردار خوبی‌ها حاج قاسم سلیمانی؛ بدان که این ملت بی‌دفاع نخواهد ماند و در راستای به تحقق پیوستن آرمان‌های الهی‌ و در پیروِ راهِ پر فروغت بی‌گمان حاج قاسم‌های بسیاری سر بر خواهند آورد تا راه شما را ادامه دهند.

سخن با سردار خوبی‌ها بسیار است، سخن از عمق جان، از دلدادگی به حاج قاسم و برگ زرین دیگری که ملایری‌ها در تاریخ ایثار و شهادت این شهرستان ثبت کردند و برای همیشه نام و یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در این دیار و سرزمین زنده نگه داشتند.