کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه از برنامه شهرداری برای آسفالت معابر و کوچه‌های سطح شهر کرمانشاه تقدیر کرد و گفت: آسفالت معابر باید با رعایت عدالت در کل شهر انجام شود و کوچه‌هایی که مسئولان در آن ساکنند با کوچه‌های شهروندان عادی، دارای یک اولویت برابر و حتی شهروندان مقدم باشند.

به گزارش روز جمعه ایرنا؛ «محمد طیب صحرایی» در نشست ویژه استاندار کرمانشاه با شهردار، معاونین شهردار و روسای سازمان‌های شهرداری کرمانشاه با محوریت بررسی طرح ها و پروژه‌های حوزه های مختلف شهری، افزود: شهرداری باید در تمامی پروژه‌های مهم در دست اجرا در سطح شهر، روزشمار نصب کند تا شهروندان بتوانند بر سرعت پیشرفت پروژه ها نظارت کنند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه اضافه کرد: می‌توان با انسجام، هماهنگی و هم افزایی در حوزه‌های مدیریت شهری و بخش‌های خدماتی، بسیاری از مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف را حل کرد.

وی با انتقاد از شهرک‌های غیر اصولی در اطراف شهر کرمانشاه طی سالیان گذشته، تاکید کرد: متاسفانه اصول اولیه شهرسازی و پدافند غیرعامل در شهرک سازی‌ها رعایت نشده و اگر ورودی این شهرک‌ها بر اثر یک اتفاق مسدود شود، چند هزار شهروند دچار مشکلات حاد می شوند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: ملاحظات ترافیکی حتما باید در تمامی شهرک سازی‌ها به شکل مناسبی رعایت شود تا شهروندان دچار عذاب نشوند.

صحرایی همچنین خواهان اصلاح معابر بزرگراهی شهر و برنامه‌ریزی برای تعریض پل‌ها و رفع نقاط حادثه خیز شد.

تاکید بر ضرورت تدوین هر چه سریعتر طرح جامع شهر کرمانشاه

استاندار کرمانشاه همچنین در جلسه کمیسیون ماده پنج استان با بیان اینکه مصوبات کمیسیون ماده پنج علاوه بر توسعه و زیبایی شهری، باید در آسایش و رفاه مردم نیز موثر باشد، گفت: در تصویب و اجرای طرح ها کمیسیون ماده پنج باید ملاحظات شهری را لحاظ کنیم و تلاش شود طرح ها تا در جلسات کارشناسی به دقت بررسی شوند.

صحرایی، اظهار داشت: طرح ها و مصوبات این کمیسیون باید در جلسات کارشناسی به صورت دقیق پیگیری و بررسی شود و در این جلسه طرح ها با نظرات کارشناسی تصویب یا رد شوند.

وی با تاکید بر اعمال دیدگاه و نظرات فنی در اجرای طرح های این کمیسیون تصریح کرد: جان و سلامتی مردم برای ما خیلی مهم و ارزشمند است از این رو طرح هایی باید در این جلسه به تصویب برسند که علاوه بر توسعه و زیبایی شهری، در آسایش و رفاه مردم نیز تاثیرگذار باشد.

استاندار کرمانشاه خواستار توجه به توسعه فضای مبلمان شهری در تصویب طرح ها شد و بیان داشت: باید در تصویب و اجرای طرح ها در کمیسیون، ملاحظات شهری را لحاظ کنیم تا مردم احساس آرامش و آسایش بیشتری داشته باشند.

وی خواستار پرهیز اعضای کمیسیون از هر گونه کار جزیره ای و مقطعی شد و ادامه داد: انجام این گونه اقدامات استان را از فضای اجرای برنامه های مدون دور می کند از اینرو باید به سمت اجرای برنامه های راهبری و بر اساس مطالعات علمی و پژوهشی برای توسعه کرمانشاه در تمامی زمینه ها حرکت کنیم.

صحرایی با تاکید بر تدوین هر چه سریعتر طرح جامع شهر کرمانشاه گفت: اجرای این برنامه علاوه بر اینکه از گسستگی ساخت و سازها و ناهمگونی چهره شهر جلوگیری می کند از سوی دیگر به زیبایی و اجرای ضوابط قانونی نیز کمک خواهد کرد.