گرگان - ایرنا - نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتکاف فرصتی برای دور شدن انسان‌ها از مادیات است باید برگزاری اعتکاف آنچنان جذاب باشد که جوانان انگیزه بیشتری برای شرکت در این مراسم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا منتظری روز پنجشنبه در نشست منطقه‌ای نمایندگان مردمی اعتکاف و مدیران کل تبلیغات اسلامی ۱۱ استان شمالی و شمال شرقی کشور در گرگان اظهار کرد: برنامه‌های اعتکاف باید متناسب با اهداف و نیازهای نوجوانان و جوانان باشد و اگر الگوی ارائه شده برای روحیات جوانان سازگار نباشد قطعا تمایل برای حضور در اعتکاف نخواهند داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: باید در زمان برگزاری مراسم اعتکاف، نیازسنجی و نظرسنجی انجام شود و این کارها در سال‌های بعد مورد نظر قرار بگیرد.

منتظری افزود: تجارب موفق استان‌های مختلف در برگزاری اعتکاف باید در اختیار مناطق دیگر قرار گیرد.

وی ادامه داد:  افزایش اثرات مراسم معنوی و دینی اعتکاف نیازمند ترسیم الگوی جدید برای برگزاری بهتر این سنت پسندیده است.

وی گفت: گردآوری خاطرات معتکفین از نکات مهمی است که باید در نظر مسوولین و متولیان امر قرار بگیرد و همچنین کتابی در خصوص کمیت و کیفیت این آیین معنوی چاپ و نشر شود تا در جامعه اثرگذار باشد.

شکریان‌: تلاش کنیم این مراسم‌ها به صورت مردمی برگزار شود

معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی هم گفت: اعتکاف از سنت‌های احیا شده امام راحل است و باید تلاش کنیم این مراسم‌ها به صورت مردمی برگزار شود.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌ اظهار کرد: در کنار اهتمام به واگذاری مسوولیت برگزاری این مراسم به مردم، نهادهای متولی فرهنگ هم باید برای برپاداشتن بهتر اعتکاف برنامه ریزی کنند و توجه به اثرگذاری تربیتی آن را مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: رسانه‌ها در بسط و گسترش و فرهنگ‌سازی اعتکاف می‌تواند نقش اساسی ایفا کنند.

مسسول ستاد مردمی اعتکاف گلستان هم با اشاره به اینکه مومنین در سه روز اعتکاف به خودسازی و نزدیک شدن به خداوند می‌اندیشند، گفت: مردم در حوزه معنویت قدم‌های محکم‌تری بر می‌دارند و می‌توانند پشتیبان محکم‌تری برای کشور باشند.

حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد بیان کرد: یکی از ثمرات اعتکاف ترقی و نورانیت انسانیت است و می‌تواند آینده روشنی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه اعتکاف بهترین زمان برای اصلاح است و معتکفین از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز به اعتکاف و به ویژه حضور جوانان در این مراسم تاکید دارند و همه باید برای تحقق این هدف تلاش کنند.