بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی گفت: هزار و ۳۲۲ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ در این استان تخصیص و در بین دستگاه‌های متولی توزیع شد.

به گزارش ایرنا، تسهیلات تبصره ۱۶مربوط به اشتغال، مسکن، فرزندآوری، درمان بیماران صعب العلاج و همچنین حمایت از خود اشتغالی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی است و دولت با توجه به اهمیت تسهیلات تبصره ۱۶، تقویت ارکان اصلی خانواده را در دستور کار خود قرار داده است.

سیدعلی میرکریمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بانک مرکزی برای حمایت از اشتغال از طریق بانک های عامل مبلغ ۶۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اختصاص داده که از این میزان سهم خراسان شمالی هزار و ۳۲۲ میلیارد تومان است.

وی افزود: برای توزیع اعتبارات، سامانه ای با عنوان سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور طراحی شده است که در روزهای آینده متقاضیان می توانند در این سامانه که رسته های اولویت دار استان ثبت نام کنند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گفت: جذب تسهیلات تبصره ۱۶ فرصتی استثنایی برای توسعه مشاغل خانگی است به گونه ای که دستگاه های اجرایی باید برنامه توسعه اشتغالزایی در استان را به شکل جدی در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به احصای فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان، گفت: اینک ۲ هزار و ۲۶۴ فرصت سرمایه گذاری در داخل کشور احصاء شده است که از این تعداد ۶۰ طرح سرمایه گذاری مربوط به خراسان شمالی است.

استان خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها و مابقی در شهرها سکونت دارند و از لحاظ سهم اشتغال نیز حدود ۴۰ درصد از اشتغال استان در حوزه کشاورزی و مابقی در حوزه صنعت و خدمات است.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.