۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 3123
کد خبر: 84878729
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۹ درصد از تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان شمالی پرداخت شد

بجنورد - ایرنا- رییس گروه سرمایه گذاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۳۶۰ میلیارد تومان سهم این استان از تسهیلات تبصره ۱۸ است که تاکنون ۳۸۸ میلیارد معادل ۲۹ درصد آن پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی حسینی روز دوشنبه در جلسه بررسی پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ خراسان شمالی اظهارداشت: ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در کشور است که یکهزار و ۳۶۰ میلیارد تومان از این میزان سهم خراسان شمالی است.

وی عنوان کرد: تاکنون ۳۸۸ میلیارد تومان از محل این تسهیلات به متقاضیان در استان پرداخت شده است و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

رییس گروه سرمایه گذاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی افزود: در مجموع یکهزار و ۷۷۶ طرح برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ با اشتغال زایی پنج هزار و ۵۵۰ نفر به بانک ها معرفی و این تسهیلات به ۷۷۳ طرح با تعهد اشتغال ۹۵۷ نفر پرداخت شد.

بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان به دولت اجازه داده می‌شود ۱۰۰ درصد منابع حاصله از ما به التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به شکل تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: بانک ها ملزم به پاسخگویی شفاف به طرح های اشتغالزای در دست بررسی هستند و باید به طور ویژه این طرح ها را در دستور کار قرار دهند.

ناصر فخر موحد ادامه داد: دستگاه های دولتی و بانک ها تمام طرح هایی را که هنوز تعیین تکلیف نشده اند را بررسی و به نتیجه برسانند.

وی از مدیران ذیربط خواست تا با نگاه تسهیل گرانه نسبت به جذب منابع و رفع مشکلات متقاضیان اقدام کنند و افزود: دستگاه ها و بانک ها با تشکیل جلسات مشترک نسبت به رفع نواقص موجود در پرونده ها اقدام و فرایند پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ را تسریع دهند.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست و اقتصاد این استان متکی بر صادرات پتروشیمی است و نیاز است تا دیگر بخش ها نیز تقویت شود.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

استان خراسان شمالی از استان های شمالشرق کشور محسوب می شود که ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha