کاشان - ایرنا - مشاور عالی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:شهید حاج قاسم سلیمانی، معنویتش را از جلسات روضه و اشک به ویژه برای حضرت فاطمه (س) و شب زنده داری داشت.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام اسماعیل سعادت نژاد شامگاه پنجشنبه در مراسم نخستین سالگرد دفن کبوتر های خوشنام در حرم مطهرر امامزادگان هاشم بن علی(ع) وفاطمه بنت العسکری(س) آران و بیدگل افزود:شهید حاج قاسم هیچ گاه نماز شبش قطع نشد و اگر بخواهیم ارزش های معنوی در خانواده ما استوار بماند خود ما باید مقید به این ارزش ها باشیم.

وی اظهار کرد:حاج قاسم اهل روضه بود و در مصیبت اهل بیت(ع) و به ویژه مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س)بسیار بی قرار بود و گریه می کرد.

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:شهید حاج قاسم سلیمانی دنیا را به تمام معنا نخواست و در مقام اقبال دنیا اشک می ریخت و تنها به آخرت می اندیشید.

وی اظهار کرد:این شهید بزرگوار به ثروت،مال، پست و جایگاه و میز بی اعتنا بود و هدفش در زندگی کسب رضای خدا و خدمت به مردم بود.

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد:بزرگ ترین قدرت شهید سلیمانی امید و اشک بود و نقطه اوج فضائلش اشک برای آخرت بود و از ثروت و مقامات دنیایی دوری می کرد.

وی افزود: مردان خدا در مقام اقبال دنیا اشک و گریه دارند در حالیکه دیگر افراد وقتی به مال و جاه می رسند خوشحال می شوند.

بامداد (جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸) در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سرلشکر پاسدار حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده فداکار، شجاع و بی‌ نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پس از عمری مجاهدت، فداکاری و نقش‌ آفرینی‌ های ماندگار و پرافتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌ السلام) و سرافرازی ایران عزیز، به شهادت رسید.

۱۶دیماه ۱۴۰۰ و مصادف با شهادت حضرت زهرا (س) ۲ شهید گمنام در صحن حرم حضرت هاشم بن علی(ع)آران و بیدگل دفن شدند.

شهرستان ۱۰۳ هزاری نفری آران ‌و بیدگل در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.