گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار و برخی نخبگان و فعالان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آزادشهر با اشاره به مشکلات و تهدیدهای جدی زیست محیطی و بوی نامطبوع سایت پسماند زباله این شهرستان خواستار تغییر مکان این سایت شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار و نخبگان آزادشهر روز جمعه در نشست استاندار گلستان با نخبگان، اقشار، فعالین سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این شهرستان گفتند: انتقال سایت پسماند زباله این شهرستان به مکانی دیگر از جمله اراضی لم یزرع و شوره زار شمال گنبدکاووس مطالبه جدی و چندین ساله مردم شهر و روستاهای آزادشهر است.

فرماندار آزادشهر در این جلسه انتقال سایت بازیافت زباله را مطالبه به حق اقشار مختلف مردم این شهرستان دانست و گفت: مکان فعلی، بسیار نامناسب بوده و مشکلات زیست محیطی برای مردم و اهالی منطقه ایجاد کرده است.

سیدجواد کریمی همچنین با اشاره به سفر ۱۳ اسفند سال قبل رییس جمهور به گلستان اضافه‌ کرد: به برکت این سفر ۶۸۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و ۶۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اقتصادی و رونق تولید در قالب ۲۷ مصوبه به آزادشهر اختصاص یافت که درحال پیگیری و جذب است.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی آیت الله رییسی بارقه‌های امید در آحاد مختلف مردم زنده شده و امیدواریم با تلاش مدیران مشکلات و کمبودهای رفع شود.

کریمی با قدردانی از تلاش استاندار گلستان و مدیران استانی برای رفع کمبودهای این استان گفت: این شهرستان ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های گوناگون دارد که با نگاه ویژه و استفاده بهینه از آن، توسعه و عمران آزادشهر تسریع خواهد شد.

وی افزود: در سفره امروز استاندار گلستان و معاونین و مدیران کل استان و در جلساتی که پیش بینی شده، ۷۳ مساله در قالب ۲۰ محور شناسایی و مورد بررسی قرار می گیرد.

در این جلسه هم برخی نخبگان و فعالان سیاسی و اقتصادی و اجتماعی آزادشهر هم به بیان نقطه نظرات خود پرداختند که تعیین تکلیف وضعیت سایت زباله و انتقال آن به مکانی دیگر، توجه به بهسازی و ایمن سازی جاده های اصلی، فرعی، روستایی‌ و بین مزارع، تسریع در طرح آبرسانی به شهر آزادشهر، استفاده از ظرفیت بانوان در مناصب مدیریتی، لزوم انتفاع روستاهای بخش چشمه ساران از معادن زغال‌ سنگ، تسریع در طرح توانمندسازی روستاها با ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری و مشخص کردن وضعیت نقاط جمعیتی فاقد کد شناسایی از مهمترین آن بود.