همدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان همدان از هیات‌های ورزشی استان خواست تا برای کسب حداکثر سهمیه ممکن برای بازی‌های آسیایی هانگژو چین و المپیک ۲۰۲۴ فرانسه هدفگذاری کنند.

«علی حقیقی» روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدفگذاری اصلی هیات‌های ورزشی باید به سمت شناسایی و پرورش استعدادها و معرفی نخبگان برای برنامه ریزی بهتر به دستگاه ورزش استان باشد.

وی بیان کرد: دستگاه ورزش همدان قطع به یقین از شانس‌های اصلی کسب سهمیه حضور در این ۲ رویداد مهم بین المللی حمایت همه جانبه خواهد داشت.

حقیقی اضافه کرد: استان همدان در اغلب رشته‌های ورزشی همچون قایقرانی، تنیس روی میز، تیراندازی، دوچرخه سواری، هندبال، کاراته، ورزش‌های پارالمپیکی و نیز سایر رشته‌ها از شانس‌های لازم برای کسب سهمیه برخوردار است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به اینکه موفقیت رشته‌های ورزشی استان در المپیاد استعدادهای برتر کشور نشان داد که می‌توان با برنامه ریزی به هدف‌های مهم رسید، افزود: مدال آوران این مسابقات حفظ و حمایت مستمر می شوند و از هیات‌ها ورزشی نیز خواسته‌ایم تا زمینه لازم برای تداوم موفقیت‌های این قهرمانان را مهیا کنند.

حقیقی با تاکید بر اینکه قهرمانان رویدادهای مهم بین المللی مشمول طرح حمایت خاص هستند، ادامه داد: قهرمانان در مسیر افتخارآفرینی نباید درگیر مشکلات باشند و بر این اساس خواسته‌های آنان را تا حد امکان برطرف می‌کنیم.

وی اضافه کرد: قهرمانان و مدال آوران ورزشی تنها نیستند و اداره کل ورزش و جوانان استان به صورت مستمر پیگیر امور آن‌ها است.

استان همدان دارای بیش از ۷۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۵۰ هیات ورزشی است ضمن اینکه از ابتدای امسال تاکنون موفق به کسب ۴۵۰ مدال رنگارنگ ملی و فراملی شده‌اند.