مشهد-ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: از مجموع ۱۲۹ یادمان شهدای گمنام در استان حدود ۶۰ درصد معادل ۷۶ یادمان تکمیل شده و بقیه در حال ساخت بوده و یا هنوز عملیات ساخت آنها آغاز نشده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یادمان های شهدای گمنام استان در بوستانهای عمومی، پادگانها و مراکز نظامی، اماکن اداری، گلزار شهدا و اردوگاه ها و مراکز آموزشی از جمله دانشگاه ها ساخته شده است که البته بیشتر این یادمانها در بوستانها و اماکن عمومی است.

وی ادامه داد: تاکنون پیکر مطهر ۳۴۲ شهید گمنام دفاع مقدس در ۱۲۹ نقطه سراسر استان تدفین و ۲۴۰ مزار، دارای یادمان ساخته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: مطابق آخرین آئین های تدفین صورت گرفته، هفته گذشته پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس در نقاط مختلف استان تشییع و در چند نقطه از شهرهای مشهد، تربت حیدریه، نیشابور و ششتمد به خاک سپرده شد.

یوسفعلی زاده افزود: از مجموع ۵۳ یادمانی که هنوز تکمیل نشده، عملیات عمرانی نیمی از آنها ۹۰ درصد پیشرفت داشته و عملیات اجرایی در بخش عمده نیم دیگر آنها آغاز شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر مزارهایی که طی هفته گذشته ۱۲ شهید گمنام در آنها دفن شده است عملیات عمرانی سه یادمان به جا مانده از قبل نیز هنوز آغاز نشده است.