همدان - ایرنا- مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان گفت: از مجموع هزار و ۳۵ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره رسانه ای ابوذر و تصمیم (هیات انتخاب اولیه ) در مجموع ۷۵۱ اثر تولیدی به مرحله داوری استانی راه یافت.

به گزارش دوشنبه ایرنا از روابط عمومی بسیج رسانه استان همدان «ناصر قوامی مشفق» افزود: هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر کار خود را از آبان ماه سال ۱۴۰۰ آغاز و تا آبان سال ۱۴۰۱ پذیرای آثار تولیدی اهالی رسانه استان همدان بود.

وی ادامه داد: علاقه مندان آثار خود را در قالب‌های گزارش خبری، گزارش تحقیقی و تحلیلی، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن گرافی، عکس، کلیپ، گزارش ویدئویی، مستند و پادکست ارسال کردند.

قوامی مشفق اظهار داشت: آثار ارسالی در محورهای شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی، امید و نشاط‌آفرینی، خانواده، جامعه و فرزند آوری و سبک زندگی ایرانی و اسلامی است.

وی افزود: هیات انتخاب آثار رسانه های بدون مجوز، با نام مستعار و غیر واقعی، بدون منبع و یا کپی شده و اثری که مشخصات درج شده آن در سایت جشنواره با لینک ارسالی مغایرت داشته باشد را نپذیرفت.

قوامی مشفق گفت: طبق نظر کارگروه اجرایی جشنواره و نظر به اشراف داوران بومی و استانی به اخبار و بافت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان همدان، هیات داوران هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر به صورت بومی انتخاب شده اند و همچنین آثار تولیدی صداوسیمای مرکز نیز جداگانه در قالب دیگری و با داور اختصاصی داوری خواهد شد.

وی ادامه داد: اختتامیه جشنواره با حضور مسئولان کشوری در دی یا بهمن ماه سال جاری برگزار و نفرات برگزیده در سطح کشوری نیز شرکت می کنند که امیدواریم همچون سال های گذشته برگزیدگانی در سطح کشوری نیز داشته باشیم.