سنندج- ایرنا- رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان گفت: در راستای اجرای طرح محرومیت زدایی و مردم یاری سپاه، چشم ۴۰ بیمار نیازمند در استان به صورت رایگان جراحی شد.

سرهنگ خلیل جوزی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: هفته بسیج، فراخوان انجام جراحی چشم(آب مروارید) اعلام شد که ۲۵۰ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند و بعد از غربالگری و معاینات اولیه، ۴۰ نفر برای دریافت جراحی چشم انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه لوازم مورد نیاز از جمله لنز برای انجام جراحی آب مروارید این افراد خریداری شد، افزود: در مدت چهار روز این ۴۰ نفر در مراکز درمانی، مورد جراحی قرار گرفتند.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان یادآور شد: این نهاد ظرفیت بسیار خوبی برای طرح مردم یاری و ارائه خدمت به اقشار محروم و مستضعف جامعه است و این طرح ها ادامه خواهد داشت.

سرهنگ جوزی ادامه داد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به روستاییان محروم و مناطق حاشیه شهرها یکی از تاثیرگذارترین طرح‌های محرومیت‌زدایی و کمک به مردم بی‌بضاعت است که هر ساله به مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود.

این طرح‌ها به صورت داوطلبانه و با همکاری و مشارکت پزشکان متخصص و تیم‌های بهداشتی و درمانی اجرا می‌شود.

سه هزار و ۵۰۰ نفر از کادر بهداشتی و درمانی کردستان شامل پزشک، پرستار، ماما و دارویار، بهیار و بهورز عضو بسیج جامعه پزشکی استان هستند.