خدمات پرستاران در دوران کرونا سابقه ایثارگری محسوب شود

سنندج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان پیشنهاد داد خدمات پرستاران در دوران کرونا به عنوان سابقه ایثارگری و امتیاز در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رمضانی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز پرستار و ولادت حضرت زینب(س) در دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: زحمات جامعه پرستاری در ایام کرونا بر کسی پوشیده نیست و معتقدم باید خدمات این قشر در آن دوران، به عنوان امتیاز ایثارگری محاسبه شود.

وی افزود: این پیشنهاد را می توان به بالادست و وزارت بهداشت داد که البته باید برای کسب نتیجه، آن را با جدیت پیگیری کرد و ما نیز در استانداری آن را دنبال می کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه آنگونه که باید و شاید، قدردان زحمات پرستاران نبوده ایم، یادآور شد: با وجود اینکه تعرفه گذاری خدمات پرستاران بعد از سال ها اجرا شد اما با کم و کسری هایی مواجه است و وظیفه ماست برای رفع این مشکلات پیگیر باشیم.

خدمات پرستاران در دوران کرونا سابقه ایثارگری محسوب شود

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار اظهار داشت: برای این انقلاب همه اقوام نقش‌آفرین بودند، همانطور که یکی از سازمان‌ها و رده‌هایی که در دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند، پرستاران بودند.

سردار امان الله گشتاسبی افزود: بی‌تردید در این شرایط حساس، هر قدمی که برای تامین حفظ و ارتقای سلامت جامعه برداشته می‌شود بر ذهن بیدار و قاموس ماندگار تاریخ نگاشته خواهد شد و در این راستا تلاش و ازخودگذشتگی کادر پرستاری قابل تقدیر است.

وی یادآور شد: امروز در هر افق و جریانی که ما به جلو قدم بر می‌داریم باید گروهی جانفشانی کنند و همانطور که شاهد بودیم پرستاران ما در روزهای سخت کرونا پیش قدم در امر امنیت و سلامت جامعه بودند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: امروز حرف ما برای این نظام و ملت و مردم نجیب این است که ما تلاش کنیم که مشکلات را در سایه وحدت و همدلی به صفر برسانیم.

وی با اشاره به اینکه باید به مردم کردستان درود فرستاد که در هیچ تنگنایی پشت انقلاب را رها نکردند و از بدو پیروزی تا به امروز همواره پشت این انقلاب بودند، اضافه کرد: مهر، محبت و عطوفت از ملزومات کار پرستاری است و دلداری دادن به مریض، القای روحیه مثبت و مهرورزی سبب تسریع در امر درمان می شود.

خدمات پرستاران در دوران کرونا سابقه ایثارگری محسوب شود

طرح تعرفه‌گذاری پرستاری در کردستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز اظهار کرد: طرح تعرفه‌گذاری پرستاری در استان کردستان اجرا شد و ۲ مرحله پرداخت علی‌الحساب به پرستاران پرداخت شد که تا ۱۰ روز آینده متمم آن به طور کامل پرداخت خواهد شد.

اسعد فتحی پور افزود: میزان تخت‌های بستری در بیمارستان‌های استان کردستان بین ۲ تا سه هزار تخت بستری است و در ردیف دانشگاههای با تیپ یک هستیم که در بحث نظارت و درمان در بین این دانشگاه‌ها، رتبه پنجم را داریم.

وی ادامه داد: ۹۲ درصد مراکز درمانی کردستان رتبه اول اعتباربخشی را کسب کرده‌اند.

خدمات پرستاران در دوران کرونا سابقه ایثارگری محسوب شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این مراسم با اشاره به جنایت اسراییل در غزه اظهار کرد: اعضای دانشگاه علوم پزشکی کردستان، هرگونه حمله‌ای از طرف رژیم صهیونیستی به بیمارستان و حمله به غزه را محکوم می کند.

فریدون عبدالملکی گفت: اگر بخواهیم نگاهی به دوران کرونا بیندازیم، به خاطر خواهیم آورد که کادر بهداشت و درمان خط مقدم جبهه بودند و ایثار و از خودگذشتگی که رزمندگان در دوران دفاع مقدس داشتند، در این دوران نیز مشابه آن را داشتیم.

وی گفت: پرستاران سلامت و امنیت را به جامعه بازگرداندند و جامعه پرستاری در سالهای متمادی به ویژه دوران کرونا رسالت خود را به خوبی انجام داده است و به بهترین نحو بیماران را دریافتند و به آنها کمک کردند.

وی بیان کرد: قشر پرستار ما در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم هستند و کارشان عبادت محسوب می‌شود لذا با روحیه انسانی بالا خدمت را در اولویت کارهای خود قرار داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: پرستاران نیز همانند سایر اقشار دیگر یک سری مشکلات دارند که باید دست به دست هم دهیم و با ابزاری که در اختیار داریم مشکلات را به حداقل برسانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha