بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: براساس تصمیم ستاد مدیریت مصرف انرژی استان و با توجه به کاهش شدید دمای هوا تمامی مدارس استان فردا (چهارشنبه) غیرحضوری شد.

سید علیرضا موسوی‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه هواشناسی برای روزهای پیش رو بارندگی و سرمای شدید پیش‌بینی کرده به منظور مدیریت مصرف انرژی، آموزش در تمامی مقاطع تحصیلی روستایی و شهری استان فردا به‌صورت غیرحضوری است.

وی اظهار داشت: بر همین اساس امتحانات داخلی مدارس لغو و این امتحانات با تصمیم شورای مدرسه به زمان دیگری موکول خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم و هماهنگ استانی پایه نهم بزرگسالان طبق برنامه برگزار می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی هم اعلام کرد: با توجه به افت شدید دما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پیش رو تمامی ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در روزهای ۲۱ و ۲۲ دی ماه تعطیل است.

جواد قناعت در نشست ستاد مدیریت مصرف انرژی استان افزود: مراکز امدادی - عملیاتی، دستگاه‌های خدمات‌رسان و حوزه‌های بهداشتی و درمانی از اجرای این طرح مستثنی هستند و همچنان به ارائه خدمات ادامه می‌دهند.

بنابر اعلام اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی بارش باران به‌ویژه برف از امروز تا فردا (چهارشنبه) سراسر استان را فرا می‌گیرد و در این زمینه هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

همچنین کاهش دمای ۱۰ تا ۱۵ درجه تا روز جمعه هفته جاری پیش‌بینی می‌شود که باعث تشدید سرما و یخبندان شبانه به‌ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه خواهد شد.