بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر به دلیل بارش شدید برف و کولاک چهار محور مواصلاتی و اصلی خراسان جنوبی مسدود است.

سرهنگ علیرضا رضایی سه‌شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محورهای بیرجند - قاین، قاین - گناباد، سرایان - کاخک و فردوس - گناباد به دلیل بارش شدید برف و کولاک بسته است و رانندگان تا اطلاع‌ ثانوی در این محورها تردد نکنند که دچار مشکل خواهند شد.

وی بیان کرد: به دلیل بارش برف و باران تمامی محورهای خراسان جنوبی لغزنده است و رانندگان در صورت ضرورت با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: همچنین با توجه به بارش شدید برف و باران در اکثر محورهای فرعی و اصلی خراسان جنوبی رانندگان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی از رانندگان و کاربران جاده‌ای خواست قبل از حرکت با سامانه ۱۴۱ از باز بودن محورهای مواصلاتی مطمئن شوند.

سامانه بارشی از امروز در خراسان جنوبی فعال شد و بارندگی در اغب مناطق استان به‌صورت بارش بوده که کاهش شدید دما را نیز در پی داشته است.

بنابر تصمیم ستاد مدیریت مصرف انرژی استان و با توجه به افت شدید دما تمامی ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در روزهای ۲۱ و ۲۲ دی ماه تعطیل است و مدارس خراسان جنوبی فردا (چهارشنبه) غیرحضوری شد.

در پی هشدار هواشناسی سطح نارنجی، نیروهای هلال احمر در ۳۳ پایگاه امدادی این استان آماده‌باش هستند.