۲۱ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84995646
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرکت گاز خراسان جنوبی نسبت به اُفت فشار هشدار داد

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با افزایش مصرف گاز طبیعی در ۲۴ ساعت گذشته، روند فشار گاز کاهشی است و با ادامه اُفت فشار، احتمال قطعی گاز در برخی مناطق وجود دارد.

رحمان محمودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر روند مصرف گاز در استان همچنان افزایشی باشد در انتهای خط یعنی شهرهای نهبندان، قهستان شهرستان درمیان و بخش دُرح سربیشه احتمالا دچار مشکل شویم.

وی تاکید کرد: لازم است تمامی مشترکان برای پایداری جریان گاز مشترکان خانگی، صرفه‌جویی در مصرف این نعمت خدادادی را مد نظر قرار دهند و با ورود موج سرمای فراگیر و پایدار در سطح کشور و افزایش بی‌سابقه مصرف گاز، صرفه‌جویی برای عبور از این روزهای سرد زمستان را بیش از پیش توسط مردم ضروری ساخته است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به ۴۸ ساعت قبل‌تر از آن، مصرف گاز استان ۱۲ درصد افزایش یافته است گفت: در ۴۸ ساعت ابتدای هفته جاری مصرف گاز چهار میلیون و ۸۳۰ هزار مترمکعب بوده که در ۲۴ ساعت گذشته به پنج میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب افزایش یافته است.

وی بیان کرد: این میزان مصرف گاز در ۲۴ ساعت نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

محمودی با اشاره به اینکه بیشترین حجم مصرف گاز استان در بخش خانگی است افزود: با توجه به مصرف بالای بخش خانگی درخواست ما از مردم این است که دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد) و سایر نکات مرتبط با کاهش مصرف گاز را مدنظر قرار دهند تا بتوانیم به خوبی از این شرایط سخت عبور کنیم و مردم ما در انتهای خط دچار مشکل نشوند.

وی استفاده از پوشش مناسب، پرده‌های ضخیم، شیرهای ترموستاتیک و پوشش مناسب موتورخانه‌ها و تعمیرات لازم آنها را به عنوان بخشی از راه‌های مصرف بهینه گاز برشمرد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از تشدید پایش دمای ادارات استان با وجود تعطیلی آنها در امروز و فردا خبر داد و گفت: به هیچ وجه در روزهای تعطیل نباید سامانه گرمایشی ادارات فعال باشد.

وی با با بیان اینکه شرکت گار استان تعهدی درخصوص تامین گاز صنایع در چهار ماه آخر سال ندارد افزود: با وجود روند کاهشی افت فشار گاز، ۵۰ درصد گاز مصرفی صنایع را تامین می‌کنیم و صنایع باید نسبت باید به سوخت جایگزین خود اقدام کنند.

محمودی عنوان کرد: صنایع باید بیشتر بر سوخت جایگزین در این ایام تمرکز کنند لذا تمهیدات لازم برای تامین سوخت دوم واحدهای صنعتی در استان اندیشیده شده است و مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: قطع گاز در صنایع استان نداریم و تنها مصرف گاز آنها را ۵۰ درصد کاهش داده‌ایم که باید این کاهش مصرف را با سوخت‌های جایگزین جبران کنند.

با توجه به افت شدید دما در خراسان جنوبی و مصوبه ستاد مدیریت مصرف انرژی استان، تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل شد و مدارس استان امروز غیرحضوری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha