تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن که مورد حمایت انصارالله است، سه‌شنبه شب ضمن محکوم کردن نشریه شارلی ابدو، نسبت به اقدام این روزنامه در توهین به ساحت شخصیت های مذهبی و اسلامی در قالب کاریکاتور هشدار داده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "سبا"، وزارت امورخارجه دولت نجات ملی یمن بشدت توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو به شخصیت‌ها و نمادهای دینی و اسلامی که هرازگاهی انجام می دهد، محکوم می کند.

در این بیانیه آمده که یمن "آخرین مورد اهانت شارلی ابدو به حضرت آیت الله خامنه‌ای را که یک مرجع اسلامی در طراز جهانی هستند، محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه در بیانیه ای که روز سه شنبه منتشر کرد، افزود: مجله "شارلی ابدو" راه روزنامه دانمارکی "یولاندز-پستن" را در پیش گرفته است که تصاویر موهنی علیه اسلام منتشر می‌کرد و همین امر موجب "اختلاف‌افکنی و دشمنی میان ملل و مذاهب [مختلف] می‌شود.

وزارت امورخارجه یمن در این بیانیه آورده است: چنین اقداماتی تأثیرات منفی بر قاره اروپا بویژه در فرانسه خواهد داشت.

یمن از دولت امانوئل مکرون خواست که مسؤولیت خود را در قبال اهانت به شخصیت ها و مقدسات مذهبی بپذیرد و از استاندارهای دوگانه در استفاده از آزادی اندیشه و آزادی نشر خودداری کند.

دولت نجات ملی یمن با بیان این که "مفاهیمی چون آزادی‌های شخصی، آزادی بیان و آزادی نشر در بوته آزمایش قرار دارد"، اعلام کرد: نباید اختلاف سیاسی میان برخی کشورهای غربی با جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوع برنامه هسته‌ای موجب اهانت به افراد شاخص ملی و مذهبی این کشور شود.

صنعا از فرانسه و کشورهای غربی خواست که برای جلوگیری از سوء استفاده از مفاهیم آزادی بیان که موجب تفرقه‌افکنی و جنگ‌افروزی می شود، اقدامات جدی در پیش گیرند.

دولت نجات ملی یمن در پایان بیانیه خود از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز خواست که این اقدام نشریه شارلی ابدو را محکوم کند.