همدان- ایرنا- تقسیم‌بندی استان‌ها و رویکرد تمرکز زدایی از سوی فدراسیون تنیس روی میز باعث شد تا تنیس بازان مستعد رده‌های سنی پایه هر استان این فرصت را پیدا کنند تا در میادین رسمی بهتر دیده شوند.

مدیر اجرایی برنامه‌های تنیس روی میز منطقه ۶ کشور گفت: با توجه به اینکه برگزاری مسابقات قهرمانی کشور مستلزم هزینه‌های زیادی شده و امسال هم رقابت در این عرصه برگزار نشد، مسابقات در سطح مناطق این شرایط را فراهم کرد تا استعدادها دیده شوند.

زهره ابوطالبیان روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی باخبرنگار ایرنا در همدان اظهار داشت: تقسیم‌بندی منطقه‌ای رشته تنیس روی میز ابتکار ارزنده از سوی فدراسیون بود چرا که باعث شده حتی بازیکنانی که از لحاظ فنی پایین‌تر هستند و حضورشان در مسابقات کشوری امکان پذیر نیست، در مسابقات منطقه‌ای که به صورت مستمر برگزار می‌شود، بتوانند کسب تجربه کرده و سطح خود را ارتقاء دهند.

ابوطالبیان بیان کرد: منطقه‌ای شدن این ورزش فرصت خوبی را برای همه استعدادها ایجاد کرده تا در موقعیتی بهتر تجربه اندوزی کنند چرا که شرایط برای برگزاری مسابقات و اردوهای مشترک بین استان‌های منطقه‌بندی شده فراهم است.

مدیر اجرایی برنامه‌های تنیس روی میز منطقه ۶ کشور ادامه داد: این منطقه شامل سه استان مرکزی، قم و همدان است که به لحاظ برخورداری از بازیکنان مطرح و ملی پوش، جزو مناطق مورد توجه فدراسیون است.

وی افزود: منطقه ۶ در مقایسه با دیگر مناطق بسیار فعال‌تر و پویاتر است و به دوراز حاشیه و تنش، توانسته‌ایم برنامه‌های موثری را برگزار کنیم و در سطح تیم‌های ملی دارای جایگاه خوبی باشیم.

ابوطالبیان خاطرنشان کرد: برای ارتقا سطح کیفی و فنی استعدادها به دنبال برگزاری لیگ و اردوهای مشترک بین سه استان مرکزی، قم و همدان هستیم.

وی با تشریح وضعیت تنیس روی میز منطقه ۶ کشور اضافه کرد: در بخش پسران وضعیت خوبی داریم اما در رده سنی نونهالان چون هیچ مسابقه‌ای برگزار نشده، نمی‌توانیم ارزیابی دقیق به نسبت سایر استان‌ها داشته باشیم هر چند درخشش این رده در مسابقاتی که برگزار کردیم، حکایت از توان فنی بسیار خوب دارد.

وی اظهار داشت: در بخش پسران کار در رده پایه را به طور گسترده شروع کرده‌ایم هر چند باید بیشتر تلاش کنیم و در نخستین اقدام با برنامه ریزی خوب در رده سنی هوپس توانسته‌ایم جزو برترین‌های کشور باشیم ضمن اینکه در بخش دختران شرایط بسیار خوبی داریم و از قطب‌های اصلی کشور هستیم.

ابوطالبیان با اشاره به اینکه منطقه ۶ تنیس روی میز کشور دارای مربیان باتجربه و موفق است، گفت: درصدد هستیم همزمان با برگزاری اردوهای مشترک بین سه استان، دوره‌های دانش افزایی نیز برای سایر مربیان برگزار کنیم.

بیش از سه هزار ورزشکار تنیس روی میز در منطقه ۶ کشور فعالیت دارند.