همدان- ایرنا- مدیرعامل ستاد دیه همدان گفت: پنج زندانی جرائم غیرعمد این استان با کمک ۴۵۰ میلیون تومانی یک خانم پزشک به آغوش خانواده خود باز گشتند.

یداله روحانی منش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمک مالی این پزشک زمینه ساز آزادی سه زندانی مرد و ۲ زندانی زن از بند زندان شد.

وی افزود: زن ۵۲ ساله که اقدام به راه اندازی مغازه پوشاک فروشی کرده بود به علت ورشکستگی و ناتوانی در پرداخت بدهی از اردیبهشت امسال راهی زندان شده بود که با کمک این پزشک خیراندیش آزاد شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان ادامه داد: همچنین جوان ۳۶ ساله ای که به علت محکومیت مالی حدود ۲ سال در زندان به سر می برد با کمک بلاعوض این شهروند به همراه گذشت بخشی از بدهی از سوی شاکیان خود، به آغوش خانواده بازگشت.

روحانی منش گفت: یک زن جوان که ضامن همسرش شده بود به علت ورشکستگی او از آبان ۱۴۰۰ راهی زندان شده بود که این زن هم با کمک این پزشک آزاد شد.

وی افزود: کشاورز ۵۵ ساله ای برای کشت و کار اقدام به اجاره ای زمینی در شهر همدان کرده بود که به علت کاهش بارندگی و خشکسالی، مقروض و راهی زندان می شود؛ این فرد به خاطر بدهی سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی در زندان به یر می برد که بخشی از بدهی او با کمک مالی این پزشک، مابقی نیز با پرداخت تسهیلات بانکی و گذشت شاکیان تامین شد.

روحانی منش اظهار داشت: جوان ۳۴ ساله ای نیز به دنبال سرمایه گذاری در یک بخش اقتصادی و ناآشنایی به این بخش ورشکسته شده بود که پس از تحمل هفت ماه حبس با کمک این خیر نیک اندیش آزاد شد.

وی با بیان اینکه هم اینک ۲۳۶ محکوم جرائم غیر عمد در زندان های این استان به سر می برند ، گفت: این افراد شامل ۲ نفر به علت ایراد صدمه بدنی غیرعمد، ۱۶۶ نفر محکومان مالی و ۶۸ نفر بدهکار مهریه هستند که میزان بدهی آنها ۱۹۳ میلیارد ریال است.

وی گفت: ۱۹۵ زندانی جرائم غیرعمد شامل ۱۴ زن و ۱۸۱ مرد در ۹ ماهه سال جاری با حمایت خیران نیک اندیش و کمک های مردمی از زندان های استان آزاد شدند.