۲۶۷ زندانی جرائم غیرعمد همدان برای آزادی چشم امید به کمک خیران دارند

همدان- ایرنا- مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۲۶۷ زندانی جرائم غیرعمد هم اینک در زندان های این استان به سر می برند که برای بازگشت به آغوش خانواده چشم امید به کمک خیران نیک اندیش دارند.

یداله روحانی منش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زندانیان جرائم غیرعمد حاضر در زندان های استان همدان شامل ۲۵۹ مرد و پنج زن می شوند.

وی اضافه کرد: ۱۸۳ نفر به علت محکومیت های مالی، ۷۷ نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه، سه نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه و یک نفر به علت نفقه هم اینک در زندان به سر می برند.

مدیرعامل ستاد دیه همدان گفت: ۲۱۹ زندانی جرائم غیرعمد شامل ۱۶ زن و ۲۰۳ مرد از ابتدای سالجاری تا پایان دی ماه با حمایت نیک اندیشان و کمک های مردمی از زندان های استان آزاد شدند.

روحانی منش اظهار داشت: ۱۷۴ نفر از این افراد برای مسایل مالی، ۳۸ نفر برای پرداخت مهریه، پنج نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از سوانح و ۲ نفر نیز برای پرداخت نفقه زندانی شده بودند که با مساعدت ستاد دیه و کمک خیران به آغوش خانواده بازگشتند.

وی با بیان اینکه مجموع بدهی این زندانیان افزون بر ۶۰۰ میلیارد و ۲۰۵ میلیون ریال بود، افزود: شاکیان پرونده به عنوان بزرگترین حامیان ستاد دیه، ۱۲۴ میلیارد و ۹۸۹ میلیون ریال از بدهی زندانیان را بخشیدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اضافه کرد: بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۴۶ میلیون ریال از این میزان بدهی نیز توسط زندانیان تامین و به شاکیان پرداخت شده است.

روحانی منش خاطرنشان کرد: با توجه به پایین بودن درآمد زندانیان و خانواده آنها و ناتوانی در پرداخت کل بدهی، بیش از ۲۹۲ میلیارد و ۳۲ میلیون ریال از مبلغ بدهی نیز قسط بندی یا همان «اعسار به تقسیط» شد.

به گفته وی، کمک پرداختی از سوی ستاد دیه برای پرونده های مالی و دیه ۸۹ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال و کمک پرداختی از سوی صندوق تامین خسارت های بدنی چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده همچنین ۷۵ میلیارد و ۸۴۶ میلیون ریال در قالب تسهیلات کم بهره از سوی چهار بانک ملی، ملت، تجارت و صادرات پرداخت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha