اردبیل- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تامین اعتبارات لازم میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌های بازآفرینی شهری  در این استان به ۸۰ درصد رسیده است.

محبوب حیدری روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال ۳۰ طرح بازآفرینی شهری در این استان در دست اجرا قرار گرفته که اعتبارات ۱۰ طرح از منابع داخلی و ۲۰ طرح دیگر نیز از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌‎ای تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح‌های جدیدی هم با استفاده از منابع داخلی تعریف شده‌‎اند که بخشی از آن در سکونتگاه‌های غیررسمی و چند طرح نیز در بافت فرسوده قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل یادآورشد: در استان اردبیل یک هزار و ۲۴۳ هکتار سکونت‌گاه غیررسمی وجود دارد که ۱۳۲ هزار و ۲۴۰ نفر در این مناطق ساکن هستند.

حیدری همچنین گفت: در مناطق شهری استان اردبیل ۶۷۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۱۱۶ هزار و ۸۵۷ نفر در این بافت زندگی می‌کنند و برای ساماندهی و نوسازی این بافت‌ها تلاش می‌شود.

وی در ادامه احداث پارک میر اشرف اردبیل، تکمیل پارک محله ملایوسف اردبیل، شروع مرمت سرای زنجیرلو و پنبه فروشان بازار تاریخی اردبیل، فاز دوم پیاده راه‌سازی محله قلعه باشی خلخال، اجرای نرده استخر پارک لاله کلور، بهسازی معابر محله زیر نهر تراب پارس‌‎آباد، پایگاه سلامت محله گلمغان اردبیل، احداث دیوار محوطه کلانتری گلمغان اردبیل و شبکه آب گلمغان اردبیل را از جمله طرح‌های بازیافت شهری در استان اردبیل اعلام کرد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اردبیل درباره تعداد واجدین شرایط مسکن ملی در استان اردبیل افزود: در این استان ۳۳ هزار و ۷۹۳ نفر واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شدند و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم شاهد بهره‌برداری از ۶۳ هزار واحد مسکونی در استان اردبیل باشیم.

حیدری با بیان اینکه زمین ۲۳ هزار واحد مسکن در استان اردبیل تامین شده است، افزود: واریزی و آورده متقاضیان کم است و ضروری است متقاضیان نسبت به واریزی قسط اول خود اقدام کنند تا مراحل اجرایی این واحدها سرعت بگیرد.

وی درباره عملیات اجرایی یک هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در اردبیل گفت: این واحدها با زیربنای کل ۱۴۵ هزار متر مربع و زیربنای مفید ۹۵ هزار متر مربع احداث و برای تکمیل آن پنج هزار و ۶۲۵میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: برای احداث این واحدها سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک‌های عامل پرداخت خواهد شد.

حیدری با اشاره به بهره‌برداری ۵۴۰ واحد مسکن تا آخر سال در اردبیل گفت: این طرح‌ها شامل سایت داروپخش به تعداد۱۵۰ واحد و سایت اندیشه ۲ به تعداد ۲۱۰ واحد حدود ۹۰ درصد پیشرفت دارد و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.