کاشان - ایرنا - دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی گفت: زبان گرافیک و پوستر یکی از صریح ترین و به روزترین زبان‌ها برای انتقال مفاهیم است.

یه گزارش ایرنا،مجتبی مجلسی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری رویداد ملی هنری شهید اردهال کاشان در جمع خبرنگاران افزود: خیلی از مدیوم‌ها برای رسیدن به خروجی و تولید محصول زمان زیادی را مصرف می‌کنند اما گرافیک زبان سریع الانتقال در خروجی اثر تولیدی است.
وی اظهار کرد: گاهی اوقات افراد خیلی ساده از وقوع بعضی اتفاقات فرهنگی عبور می‌کنند و از چرایی و علت آن اتفاق و رویداد خبر ندارند، گرافیک می‌تواند نقش خیلی خوبی در انتقال مفهوم ایفا کند به عنوان نمونه موضوع امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) و مشهد اردهال ظرفیت بزرگی برای کاشان است که مخاطب بیرون از کاشان فقط از مناسک قالیشویان آن اطلاع دارد اما از چرایی برگزاری آن و شخصیت حضرت خبر ندارد.
به گفته وی، این زبان گرافیک است که می‌تواند رویداد قالیشویان و شخصت امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) را برای مخاطب مفهوم سازی و تبیین کند.
دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی گفت: مفاهیم بصری تولید شده در کارگاه 2 روزه رویداد هنری شهید اردهال می‌تواند برای مخاطب به نحو مطلوب، گویا و در عین حال جذاب، رویداد قالیشویان و شخصیت امامزاده را از طریق نمادهای تصویری و نوشتاری معرفی کند
مجلسی افزود: هدف از خلق اثر گرافیکی و طراحی گرافیک ارتباط و تاثیرگذاری فرم و شکل با مخاطب است چرا که مخاطب از پذیرش اطلاعات و داده‌های فراوان خسته شده است و به آن داده ها در موضوع توجه نمی‌کند.

نخستین دوره رویداد ملی شهید اردهال به همت حوزه هنری ، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، اداره تبلیغات اسلامی، موکب علی ابن باقر علیه السلام و دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به مدت سه روز در روزهای از ۲۰ تا ۲۲ دیماه در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در حال برگزاری است.