۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84996564
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرافیک زبان اثرگذار در انتقال مفاهیم است

۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۲۴
کد خبر: 84996564
گرافیک زبان اثرگذار در انتقال مفاهیم است

کاشان - ایرنا - دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی گفت: زبان گرافیک و پوستر یکی از صریح ترین و به روزترین زبان‌ها برای انتقال مفاهیم است.

یه گزارش ایرنا،مجتبی مجلسی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری رویداد ملی هنری شهید اردهال کاشان در جمع خبرنگاران افزود: خیلی از مدیوم‌ها برای رسیدن به خروجی و تولید محصول زمان زیادی را مصرف می‌کنند اما گرافیک زبان سریع الانتقال در خروجی اثر تولیدی است.
وی اظهار کرد: گاهی اوقات افراد خیلی ساده از وقوع بعضی اتفاقات فرهنگی عبور می‌کنند و از چرایی و علت آن اتفاق و رویداد خبر ندارند، گرافیک می‌تواند نقش خیلی خوبی در انتقال مفهوم ایفا کند به عنوان نمونه موضوع امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) و مشهد اردهال ظرفیت بزرگی برای کاشان است که مخاطب بیرون از کاشان فقط از مناسک قالیشویان آن اطلاع دارد اما از چرایی برگزاری آن و شخصیت حضرت خبر ندارد.
به گفته وی، این زبان گرافیک است که می‌تواند رویداد قالیشویان و شخصت امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) را برای مخاطب مفهوم سازی و تبیین کند.
دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی گفت: مفاهیم بصری تولید شده در کارگاه 2 روزه رویداد هنری شهید اردهال می‌تواند برای مخاطب به نحو مطلوب، گویا و در عین حال جذاب، رویداد قالیشویان و شخصیت امامزاده را از طریق نمادهای تصویری و نوشتاری معرفی کند
مجلسی افزود: هدف از خلق اثر گرافیکی و طراحی گرافیک ارتباط و تاثیرگذاری فرم و شکل با مخاطب است چرا که مخاطب از پذیرش اطلاعات و داده‌های فراوان خسته شده است و به آن داده ها در موضوع توجه نمی‌کند.

نخستین دوره رویداد ملی شهید اردهال به همت حوزه هنری ، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، اداره تبلیغات اسلامی، موکب علی ابن باقر علیه السلام و دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به مدت سه روز در روزهای از ۲۰ تا ۲۲ دیماه در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha