ساری - ایرنا - مادر شهید محمود رادمهر از شهدای مدافع حرم، تبیین دیدگاه و شخصیت وجودی حضرت فاطمه زهرا (س) را از نیازهای ضروری جامعه دانست و گفت: در صورت تحقق این مهم دیگر شاهد بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عقیله ملازاده در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته ساری افزود: اگر زنان ما با شخصیت واقعی حضرت زهرا (س) بیشتر آشنا می شدند وضعیت جامعه ما اینگونه نبود.

وی بر لزوم بهره‌گیری از زبان روز در تبیین شخصیت حضرت فاطمه (س) برای نسل جوان جامعه تاکید کرد و گفت: ابعاد وجودی این بزرگ بانوی اسلام می تواند به عنوان محوری برای برنامه ریزی های کلان فرهنگی جامعه مورد توجه قرار گیرد.

این مادر شهید مدافع حرم افزود: آنچه که فرهنگ جامعه ما به آن نیاز دارد در سیره و روش زندگی این بزرگ بانوی جهان اسلام یافت می شود اما نحوه بیان آن نیاز به زبان روز و متناسب با مخاطب دارد.

ملازاده تصریح کرد: ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) تنها در خانه داری و همسر داری خلاصه نشده و ایشان در تمام عرصه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مشارکت داشته اند.

وی ادامه داد: از شخصیت و سیره عملی حضرت فاطمه (س) که چهارده قرن پیش زندگی می کردند، می توان در همه مکان ها و زمان ها و افکار استفاده کرد زیرا ایشان طیبه النسا العالمین هستند و محدود به یک زمان خاص یا جغرافیای خاص نیستند.

وی سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه را فرصتی مناسب برای تبیین هرچه بیشتر ابعاد شخصیتی حضرت زهرای مرضیه (س) و سبک زندگی ایشان عنوان کرد و گفت: نسل امروز جامعه نیازمند خوراک فرهنگی و معرفی الگوهای برتر است و امروز مهمترین وظیفه ما معرفی الگوهای برتر به نسل جدید است.

وی افزود: زنده نگه داشتن فرهنگ فاطمی وظیفه ای عمومی است و باید در قالب برنامه های مهم فرهنگی این مهم مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد تا در جامعه نهادینه شود.