تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: بارش برف در نقاط مختلف استان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود این سامانه بارشی تا ظهر روز یکشنبه در استان فعال باشد.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز تا ظهر فردا یکشنبه شاهد عبور این موج بارشی در استان و ابری شدن آسمان، مه، گاهی وزش باد، در بعضی ساعات بارش (اغلب برف) و در ارتفاعات و گردنه ها کولاک خواهیم بود.

وی افزود: بارش‌ها کل استان را در بر خواهد گرفت ولی میزان بارش برای شهرستان‌های کامیاران، سروآباد، سنندج، دهگلان، قروه، بیجار، مریوان و جنوب شهرستان دیواندره قابل توجه تر است که با توجه به این شرایط می تواند موجب مشکلاتی در رفت و آمدهای بین شهری و روستایی در مناطق یاد شده شود.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان اضافه کرد: از اوایل شب فردا یکشنبه تا آخر هفته نیز جو منطقه نسبتاً پایداربوده و به‌ غیر از پوشش ابر، در بعضی از ساعات مه و غبار رقیق، گاهی وزش باد و در ارتفاعات و گردنه ها کولاک برف، پدیده دیگری نخواهیم داشت.

به گفته پناهی از لحاظ دمایی نیز بتدریج از فردا تا آخر هفته میانگین دمای شبانه روزی پنج تا هفت درجه سلسیوس بخصوص (در طول شب و اوایل صبح) کاهش داشته و هوای سطح منطقه سرد ترخواهد شد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.